مقاوم‌سازی ۶۱ هزار واحد مسکونی روستایی در همدان

۲۸ام بهمن ،

2-724.jpg

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: تاکنون ۶۱ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حسن ظفری اظهار کرد: در تمام روستاهای استان همدان طرح هادی تعریف شده و این طرح در استان به عنوان سند راهبردی مطرح است.

وی افزود: در کشور ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ۶۱ درصد آنها طرح هادی دارند اما ۱۰۰درصد روستاهای استان همدان طرح هادی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تصریح کرد: سنددار شدن واحدهای مسکونی از برنامه دوم توسعه کشور آغاز شده و تاکنون در کشور دو میلیون و ۷۰۰ هزار سند مالکیت مسکن روستایی صادر شده است.

ظفری خاطر نشان کرد: در استان همدان ۷۸۱ روستا دارای نقشه ثبتی می باشند و تا امروز ۱۲۵ هزار سند مسکن روستایی صادر شده است.

این مقام مسئول گفت: در کشور کار مقاوم‌سازی یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی با شاخص ۵۳ درصدی به اتمام رسیده و در استان همدان نیز ۶۱ هزار واحد مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام که مقاوم‌سازی شده با شاخص ۶۵ درصدی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مقاوم‌سازی در این استان پرداخت شده است، افزود: تاکنون ۸۳ هزار متقاضی دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی شده که تعداد ۷۲ هزار نفر موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر ۶۱ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.