۱۲۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده‌اند

۱۵۲۸ میلیارد تومان امسال صرف مقاوم سازی مسکن در استان سیستان و بلوچستان، شده است.

۱۲۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده‌اند

به گزارش ممتاز نیوز، بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به جذب ۶۴ درصدی اعتبارات ملی مقاوم سازی مسکن روستایی در استان گفت:امسال از محل اعتبارات ملی مقاوم سازی، ۷ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی به بانک‌های عامل معرفی و به صورت میانگین ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن مقاوم روستایی دریافت شده است.

وی افزود: با احتساب واحد‌های احداثی در سال جاری، مجموعا تا کنون ۱۲۷ هزار واحد مسکونی در روستا‌های سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده است.

بیک مداح با یاداوری فعالیت‌های متنوع بنیاد مسکن استان در حوزه مسکن روستایی گفت: در سال بطور متوسط ۱۰ هزار واحد مسکونی با اعتبارات ملی مقاوم سازی در روستا‌های استان توسط بنیاد ساخته میشود و این بنیاد مسکن استان در همکاری با نهاد‌های حمایتی و به ویژه بنیاد مستضعفان کشور، سالیانه برای اقشار آسیب پذیر ۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور احداث می‌کند که امسال این سهمیه برای استان بیش از چهار هزار واحد بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همچنیبن بازسازی واحد‌های خسارت دیده از بلای طبیعی در استان را از مهمترین فعالیت‌های جاری بنیاد مسکن استان خواند و گفت: دو هزار و ۱۰۰ واحد خسارت دیده از سیل ۱۴۰۰ استان با پیشرفت ۸۶ درصد در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.