ملکا: ایران نیازمند وحدت و یکپارچگی برمحور ولایت فقیه است

۱۷م آذر ،

نماینده دفتر مقام معظم رهبری در قم، با تاکید بر این‌که «اجتماع دانشجویان دانشگاه‌های استان قم تبلور وحدت ملی است»، گفت: آن‌چه که کشور و ملت جمهوری اسلامی ایران به آن نیازمند است، وحدت و یکپارچگی برمحور ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکا روز پنج شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان قم در دفتر مقام معظم رهبری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید، افزود: شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲در حالی به نتیجه و ثمر رسید که این دانشجویان بر محور ولایت فقیه و به فرمان رهبر اجتماع کردند. اگر این محوریت نبود، این روزها نیز همچون دیگر روزهای عادی به فراموشی سپرده می‌شد، حفظ انقلاب اسلامی ایران می‌طلبد که با اتحاد و انسجام در سایه ولایت فقیه این راه را ادامه دهید.

وی اظهار کرد: تا زمانی که مردم قدردان ولایت فقیه باشند، این نعمت تداوم می‌یابد و عاشورای امسال و شور و حال مردم ایران نیز بیانگر این مهم و علاقه مردم به ولایت فقیه در سایه ولایت اهل بیت(ع) بود. خداوند به سبب شایستگی مردم ایران نعمت ولایت فقیه و رهبری را به ایشان عطا کرد و مردم با راهنمایی امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را پدید آوردند.

وی با اشاره به سخنان اخیر سران آمریکایی مبنی بر این‌که همه جا سخن از ایران است، اظهار کرد: آن‌چه اتفاق افتاد برای همه قابل ملاحظه و توجه است؛ عزت و سربلندی در سایه وجود رهبری و ولایت فقیه است. در تداوم این راه، نیز خداوند نعمت ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای را عطا کرد که به پیروی از استاد و رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره)، جمهوری اسلامی ایران را با تدبیر، دقت، حکمت، اقتدار و کمال هوشمندی اداره می‌کند.

همزمان با ۱۶ آذرماه روز دانشجو، گردهمایی بزرگ دانشجویان عاشورایی استان قم روز ۵شنبه با موضوع نسبت جنبش‌های دانشجویی با استکبار ستیزی در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.

شانزدهم آذر ماه سال ۱۳۳۲ در آستانه سفر ˈنیکسونˈ معاون رییس جمهوری آمریکا به ایران و نیز تجدید روابط سیاسی ایران و انگلیس، تظاهراتی در دانشگاه تهران به وقوع پیوست که با یورش نیروهای نظامی به محوطه دانشگاه و به شهادت رسیدن تعدادی از دانشجویان در هم شکسته شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.