منتجب نیا در گفتگو با آریا: یک تارموی هاشمی را نمی توان با یک چاه نفت مقایسه کرد/ گویا شغل عده ای توهین و تخریب چهره ها است

خبرگزاری آریا- اگر بی حرمتی باب شود حرمت تمام مقامات کشور شکسته می شود .
حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا با تاکید بر این مطلب که متاسفانه در سالهای اخیر بارها به شخصیت های بزرگ و ملی کشور ما حمله و جسارت شده است ،گفت:این رفتارها نظیر توهین و حملاتی که به آقای هاشمی ،ناطق نوری ،خاتمی و سید حسن خمینی که نواده بزرگ حضرت امام هستند و سایر بزرگان و عزیزان در سالهای اخیر به کرات اتفاق افتاده است از این رو نیاز است ما این رفتارها را کالبد شکافی کنیم ،ریشه های آنرا به دست آوریم و پیامد های آنرا بررسی کنیم.
وی با بیان این مطلب که این مساله تازگی ندارد ،افزود:در کشور ما ۲۰سال است که این رفتارها صورت می گیرد لذا اگر در جای دیگری هم این اتفاق رخ می داد امر قبیح ،زشت و محکومی بود و مسئولان با آن برخورد می کردند تا در نطفه خفه شود .
منتجب نیا خاطرنشان کرد: از حدود ۲۰سال قبل حمله به شخصیت ها با بر هم زدن جلسات سخنرانی مذهبی ، سیاسی با توهین و اهانت رواج پیدا کرد و رفته رفته این پدیده زشت و غیر انسانی نهادینه و به صورت یک فرهنگ در آمد به معنای اینکه  گویا حرفه یک مجموعه ای در کشور برهم زدن جلسات است  شغل آنها توهین کردن ،تخریب کردن چهره ها و شخصیت هاست .
وی اظهار داشت: بعد از نهادینه شدن این رفتارها بنده به طور یقین ادعا می کنم این رفتارها به صورت خودسر نیست گاهی مقامات قضایی وغیرقضایی این افراد را افرادی خودسر می خوانند که بنده با این نظریه مخالفم ، از این رو صراحتا می گویم من معتقدم ستادی برای این افراد ترتیب داده شده است.
وی اظهار داشت: با یک نگاه اجمالی می توان دریافت که این پدیده می تواند چه آثاری در بر داشته باشد در واقع این رفتارها ذاتا عملی زشت ، قبیح ، ضداخلاقی و ضد انسانی است که نشانه بی ادبی است.
وی افزود:به عبارت دیگر این حرکتها موجب می شود چهره های با ارزش نظام و شخصیتهای ملی ما که سرمایه انسانی و معنوی هستند مخدوش شوند شخصیت هایی که ارزش آنها از ارزش چاههای نفت معادل طلا و نقره و .. بالاتر است .معتقدم یک تارموی هاشمی رفسنجانی و شخصیت های دیگر را نمی توان با یک چاه نفت مقایسه کرد بنابراین وقتی چنین شخصیتهایی مخدوش می شوند یعنی لطمه به ملت و سرمایه های مردم وارد می شود.
قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: این رفتارها هتک حیثیت و آبروی نظام را موجب می شود یعنی این حرکتها باعث می شود که نظام جمهوری اسلامی که تنها حکومت دینی دنیا است یک نظام خشن معرفی شود در حالی که مردم ایران با  تمدن هزار ساله هستند مردمی بی تمدن تلقی شوند .
وی در ادامه گفت: از سوی دیگر توهین به عزیزان کشور بد آموزی در جامعه دارد و یک بی فرهنگی را به جامعه ما تحمیل می کند از این رو  جوانان می آموزند نسبت به بزرگان بی حرمتی کنند البته بنده ۲۰سال قبل این هشدار را داده بودم که اگر این بی حرمتی باب شود حرمت تمام مقامات کشور شکسته می شود.
وقتی چنین مساله ای رخ دهد ناامنی برای همه مردم و نخبگان مردم گسترش می یابد و همه احساس ناامنی می کنند.
وی درپیان گفت: از مقامات عالی کشور می خواهیم این ستاد حرمت شکنی افراد را متلاشی کنند.

آریا :گفتنی است بخش هایی از این گفتگو به دلیل جلوگیری از تند شدن فضا و شرایط خاص کشور حذف شده است


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.