منیژه حکمت خطاب به حوزه هنری و شهرداری: ابتدا طلب تهیه‌کنندگان سینما را بدهید، سپس فیلم‌های جدیدتان را تولید کنید

منیژه حکمت خطاب به حوزه هنری و شهرداری: ابتدا طلب تهیه‌کنندگان سینما را بدهید، سپس فیلم‌های جدیدتان را تولید کنیدمنیژه حکمت خطاب به حوزه هنری و شهرداری: ابتدا طلب تهیه‌کنندگان سینما را بدهید، سپس فیلم‌های جدیدتان را تولید کنید
تاریخ درج : ۱۸ مهر
سرفصل : اخبار سینما و تلویزیون در سایر رسانه ها   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : منیژه حکمت به دنبال وصول نشدن طلب برخی تهیه‌کنندگان سینما از سوی حوزه هنری و شهرداری گفت: از مسئولان محترم شهرداری و حوزه هنری که در سخنانشان دائم بر شرعیات تاکید می‌کنند، می‌خواهم ابتدا پول فروش گیشه فیلم‌های تهیه‌کنندگانی مانند امثال من را پرداخت کرده و سپس فیلم‌های جدیدشان را تولید کنند.

منیژه حکمت به دنبال وصول نشدن طلب برخی تهیه‌کنندگان سینما از سوی حوزه هنری و شهرداری گفت: از مسئولان محترم شهرداری و حوزه هنری که در سخنانشان دائم بر شرعیات تاکید می‌کنند، می‌خواهم ابتدا پول فروش گیشه فیلم‌های تهیه‌کنندگانی مانند امثال من را پرداخت کرده و سپس فیلم‌های جدیدشان را تولید کنند.

به گزارش ایسنا، این تهیه‌کننده سینما، ضمن تبریک به حوزه هنری و شهرداری برای ساخت فیلم‌های جدیدشان اظهار کرد: امیدوارم حوزه هنری که در تمام این سال‌ها نتوانست سینمای ایران را نجات دهد، بتواند این بار با این فیلم‌هایی که می‌خواهد بسازد چنین کاری را انجام دهد.

وی در عین حال ادامه داد: مسئولان حوزه هنری و شهرداری و بالاخص حوزه هنری با توجه به مصاحبه‌هایی که در این چند وقته انجام داده‌اند به نظر می‌رسد افراد متشرعی بوده و به اصول اسلامی اعتقاد داشته باشند، به همین دلیل از آن‌ها می‌خواهم لطف کنند ابتدا پول‌هایی که به تهیه‌کنندگان سینما بدهکار هستند را پرداخت کرده و سپس با تتمه بودجه، پروژه‌هایشان را آغاز کنند.

حکمت با تاکید بر اینکه فروش گیشه فیلم‌ها باید بلافاصله به تهیه‌کنندگان داده شود، تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر مدیران این دو نهاد از دفتر مراجع تقلید استفتاء ‌کنند که آیا می‌توانند با پول دیگران فیلم بسازند؟ مطمئنا پاسخ خواهند شنید که این کار از لحاظ شرعی جایز نیست، به همین دلیل امیدوارم ابتدا درخواست تهیه‌کنندگان مبنی بر پرداخت حق فروش فیلم‌ها از محل گیشه اجابت شده و سپس پروژه‌های سینمایی حوزه هنری کلید زده شود تا احیانا حق ما در این پروژه‌ها مخلوط نشود.

یکی از سرمایه‌گذار «خوابم می‌آد» در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: گاهی حوزه هنری یا شهرداری مبالغ فروش بلیت‌های گیشه سینماها را تا ماه‌ها در حساب بانکی خود نگه می‌دارند و آن را به تهیه‌کنندگان پرداخت نمی‌کنند.
 

نظرات خوانندگان


سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.