مهریه سنگین اثبات چیست؟

۱۸فروردین۱۳،

هنوز هم بسیاری از خانواده ها ، با شعار کی داده و کی گرفته با در نظر گرفتن مهریه های سنگین به بی اعتمادی در زندگی مشترک دامن می زنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، چند سالی است مهریه های سنگین رسم خانواده ایرانی شده است و بالا بردن مهریه به صورت غیر منطقی با شعار کی داد و کی گرفته به اهرم فشاری برای آغاز زندگی مشترک تبدیل شده است.
ناتوانی مردان در پرداخت مهریه در هنگام زندگی مشترک شاید به دلیلی برای از هم پاشیدگی زندگی و بهانه ای برای جدایی تبدیل شده است در سال های اخیر میزان مطالبه مهریه از سوی زنان به صورتی افزایش یافته است که میزان سکه به سال تولد و … شاید نقل و نبات مجلس صحبت والدین باشد.
مهریه هایی که شاید در ابتدا با ارقام بخصوص همراه باشد اما در هنگام جدایی نه تنها به کار نمی آیند بلکه گاهی زمینه را برای سو استفاده بانوان یا از طرفی شانه خالی کردن مردان با بهانه عدم توانایی مالی فراهم می کنند.
 در حالی که  برخی کارشناسان میزان مهریه را  در افزایش آمار طلاق در برخی از استان ها نگران کننده می دانستند مجلس تصمیم به تصویب قانونی برای در نظر گرفتن میزان پایینی از مهریه گرفت تصمیم و قانونی راهگشایی نبوده و هنوز هم شاید بالا بودن میزان طلاق و در نظر گرفتن میزان بالای مهریه از سوی خانواده ها شاید نگاهی به آمار طلاق در سال های قبل دلیل خوبی باشد برای در نظر گرفتن راه گشایی جدید از سوی مسئولان در سال جدید./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.