“بیمه مهریه” از نگاه یک وکیل دادگستری

۲۸ام بهمن ،

یک وکیل دادگستری طلاق‌های آسان را یکی از آسیب‌های بیمه مهریه دانست و گفت:در صورت اجرا شدن این طرح بسیاری از بانوان درصدد اجرا گذاشتن مهریه خود برمی‌آیند چراکه در سالهای اخیر نوع رویکرد جامعه زنان به مقوله مهریه تغییر کرده است.

“محسن بزرگی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران در واکنش به بحث “بیمه مهریه زنان” در جهت کاهش زندانیان معسر اظهار داشت: در ابتدا می‌بایست بررسی شود که آیا چنین بیمه‌ای قابلیت پایدار ماندن و اجرا شدن را داراست یا خیر.

وی طلاق‌های آسان را یکی از آسیب‌های بیمه مهریه دانست و  گفت:در صورت اجرا شدن این طرح بسیاری از بانوان درصدد اجرا گذاشتن مهریه خود برمی‌آیند چراکه در سالهای اخیر نوع رویکرد جامعه زنان به مقوله مهریه تغییر کرده است.

این حقوقدان با اشاره به یکی از فواید بیمه مهریه گفت: از طرفی این بیمه به نوعی استرس و مشکلات آقایان را کاهش می‌دهد لذا  چنانچه قرار باشد زندگی مشترکی به نقطه پایان برسد بهتر است مبلغی برای زوجه در نظر گرفته شود تا به نوعی جبران فرصت‌های از دست رفته عمر او باشد.

گفتنی است؛مدیر سیاسی فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درتشریح پیشنهاد “بیمه شدن مهریه زنان” از سوی مرکز، گفت: براساس این پیشنهاد، مرد با توجه به وسع و توان مالی خود از ابتدای ازدواج، مبالغی را به صورت تدریجی به عنوان بخشی از مهریه برای زن پس‌انداز می‌کند.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.