افزایش آمار طلاق و تبانی‌های احتمالی در سایه طرح”بیمه مهریه”

۳۰ام بهمن ،

شاه‌صاحبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک وکیل دادگستری گفت: افزایش درخواست‌های طلاق و تبانی‌های احتمالی جهت اخذ مهریه از جمله ایرادات طرح بیمه مهریه است.

“سید علی شاه‌صاحبی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائیممتازنیوز، دربارهٔ محاسن و ایرادات طرح “بیمه مهریه ” اظهار داشت: یکی از معضلات کنونی جامعه و زندگی‌های مشترک  تعیین مهریه‌های سنگین و به تبع آن افزایش زندانیان مهریه است که البته تلاش‌هایی هم برای حل این مشکل شده که تازهترین آن طرح بیمه مهریه و پرداخت حق زوجه از این طریق است که آن نیز در بدو امر محاسن و معایبی دارد. 

این حقوقدان امکان وصول نسبی یا قسمتی از مهریه توسط زوجه را از جمله محاسن این طرح دانست و افزود: طبق رویه کنونی چنانچه زوج معسر باشد و حکم به تقسیط مهریه صادر شود عملاً اخذ مهریه سالهای طولانی به درازا کشیده می‌شود که طبیعتا کفاف عمر فرزندان را هم نمی‌دهد. 

وی افزود: از دیگر محاسن اجرای این طرح، کاهش تعداد زندانیان مهریه و تقلیل نگرانی و دغدغه‌های تامین و پرداخت مهریه است که با این تدابیر، آنهم با روش‌های صحیح، می‌توان تا حدی آمار آن‌ را کاهش داد.

 شاه صاحبی در ادامه به ایرادات این طرح اشاره کرد و اظهارداشت: افزایش درخواست‌های طلاق و تبانی‌های احتمالی جهت اخذ مهریه از جمله ایرادات این طرح است که نمونه آن رجوع زوجه پس از ثبت طلاق توافقی بعد از اخذ قسمتی از مهریه از این محل است.

گفتنی است؛ مدیر سیاسی فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درتشریح پیشنهاد “بیمه شدن مهریه زنان” از سوی مرکز، گفت: براساس این پیشنهاد، مرد با توجه به وسع و توان مالی خود از ابتدای ازدواج، مبالغی را به صورت تدریجی به عنوان بخشی از مهریه برای زن پس‌انداز می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.