مهمترین دستاورد جشنواره فیلم مقاومت ارتباط با مخاطبان سراسر دنیا است

مهمترین دستاورد جشنواره فیلم مقاومت ارتباط با مخاطبان سراسر دنیا است

علیرضا شجاع نوری؛

مهمترین دستاورد جشنواره فیلم مقاومت ارتباط با مخاطبان سراسر دنیا است

علیرضا شجاع نوری عضو هیات انتخاب بخش بین الملل معتقد است که برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقس می تواند سینمای دفاع مقدس کشورمان را به سایر کشور ها معرفی کند.

تاریخ : دوشنبه ۶ شهریور ساعت ۱۴:۵۶

به گزارش هنرنیوز؛ علیرضا شجاع نوری در گفتگو با ستاد خبری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس گفت: مهمترین دستاورد برگزاری جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس در سطح بین المللی این است که می تواند با مخاطبان بیشتری در سراسر دنیا ارتباط برقرار کند و این جشنواره هر چه بیشتر شناخته شود.  
او در ادامه گفت: اتفاق خوبی است اگر بتوانیم فیلم هایی که در حوزه دفاع مقدس ساخته می شود را به زبان بین المللی مجهز تر کنیم و اولین تاثیرش این است که طیف بیشتری از مردم دنیا مخاطب این فیلم ها خواهند شد و این می تواند تاثیر بسیار وسیعی در جایگاه سینمای دفاع مقدس بگذارد.  
بازیگر فیلم سینمایی «روز واقعه»ادامه داد : به نظر من بعد از دیده شدن فیلم های این حوزه در سطح بین المللی دومین تاثیری که برگزاری این جشنواره با بین المللی شدنش خواهد داشت این است که در پروسه های اجرایی و ایجاد بازارهای جهانی برای دیده شدن و فروش فیلم ها کشور ما جایگاه ویزه ای پیدا خواهد کرد و از این طریق هر چه بیشتر و بهتر می توانیم فیلم هایی که در عرصه دفاع مقدس کشورمان ساخته می شود را به مردم دنیا معرفی کنیم.  
تهیه کننده فیلم سینمایی «یک بوس کوچولو»در پاسخ به این سوال که چرا تا بحال فیلم های عرصه دفاع مقدس کشورمان آنچنان که باید جایگاه حقیقیش را در دنیا بدست نیاورده است و به نوعی مهجور واقه شده است گفت:  هر جند که معتقد نیستم که فیلم هایی که طی سال های گذشته در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است عمدتا در دنیا دیده نشده است. اتفاقا فیلم های دفاع مقدس کشور ما در دنیا به خوبی دیده شد اما در بسیاری از کشورها به عنوان فیلم های برتر جشنواره ها انتخاب نشد.  
عضو هیات انتخاب بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره بین المللی مقاومت و دفاع مقدس در بخش دیگری از صحبت هایش خاطر نشان کرد: فیلم های ابراهیم حاتمی کیا مثل «دیده بان»،«مهاجر»و…از جمله فیلم هایی هستند که طی سالیان گذشته در دنیا به خوبی دیده شدند و جوایز بسیاری کسب کردند و یا در بازارهای بین المللی خوب فروخته شدند.اما با همه اینها فکر می کنم رفته رفته سینمای دفاع مقدس کشورمان باید به کیفیت خود روز به روز اضافه کند و از سوی دیگر بتواند با مخاطب خارجی ارتباط خوبی برقرار کند وبازارهای بین المللی خوبی را بدست بیاورد. در اینصورت جایگاه حوزه فیلم های دفاع مقدس به مراتب بیش از چیزی که هست ارتقا پیدا می کند.  
تهیه کننده فیلم سینمایی  باغ های کندلوس» در ادامه افزود:«برای ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس حقیقتا خلوص حقیقی نیاز است و برای اینکه فیلمساز حرفی را به گوش مخاطب برساند باید با نگاهی خالصانه مفاهیم ارزشی را بیان کند.  
او در ادامه گفت: به نظر من افتی که در سینمای دفاع مقدس در چند سال اخیر به وجود آمده است تنها به دلیل شعار زدگی است که گریبانگیر فیلمسازان ما شده است و مفاهیم ارزشی آنطور که باید به مخاطب منتقل نمی شود.  
علیرضا شجاع نوری در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس قطعا باعث برداشتن قدم های مثبتی در عرصه ساخت فیلم های خوب عرصه دفاع مقدس خواهد شد اما به شرط آنکه عزممان برای بهتر شدن این حوزه راسخ باشد و تصمیم بگیریم تا یک تحول در سینمای دفاع مقدس ایجاد کنیم . آن زمان است که برگزاری جشنواره هایی اینچنینی مفهوم بهتری پیدا می کند.  
گفتنی است که طی روزهای آینده اسامی فیلم های منتخب بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره بین المللی مقاومت و دفاع مقدس از سوی هیات انتخاب شامل امیر اسفندیاری، مهدی همایونفر، علیرضا شجاع نوری، نقی نعمتی و محمد حمیدی مقدم اعلام می شود. همچنین اسامی میهمانان این بخش نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۴۵۴۶۹

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.