ناکامی ها در نظام آموزشی انگلیس ادامه دارد

کیفیت آموزشی در انگلیس، در میان ۳۴ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، باز هم نازل تر شد و در رده بیست و ششم قرار گرفت که این نشانه تداوم ناکامی ها در نظام آموزش این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، رسانه های انگلیس اعلام کردند بررسی مقایسه ای نمرات ریاضی دانش آموزان ۳۴ کشور در سال ۲۰۰۹ میلادی نشان می دهد که کیفیت آموزش در مدارس دولتی این کشور به اندازه ای افت کرده که از بسیاری از کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ، عقب تر است. در حالی که حدود هشت درصد از دانش آموزان کشورهایی همچون سوئیس، در آزمون های ریاضی، نمرات بسیار خوب گرفتند، کم تر از دو درصد دانش آموزان انگلیسی ، نمرات بسیار خوب در ریاضی گرفتند که اغلب آنان نیز در مدارس خصوصی درس می خواندند.

پروفسور آلن اسمیترز، استاد دانشگاه باکینگهام در انگلیس که نمرات دانش آموزان انگلیسی با دانش آموزان ۳۳ کشور دیگر عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه را مقایسه کرده است ، به خبرنگاران گفت : کیفیت آموزشی در انگلیس ، افتضاح شده است. 

به گفته این استاد انگلیسی که به سفارش یک موسسه خیریه آموزشی کودکان این مقایسه را صورت داده است ، سیاست حزب کارگر مبنی بر یافتن دانش آموزان نخبه و هدایت آنان ، ناکاراست زیرا در شماری از مدارس، صد در صد کودکان، مستعد تشخیص داده شده اند در حالی که در بعضی از مدارس، هیچ استعدادی کشف نشده است.  
براساس این بررسی، کیفیت آموزشی در انگلیس، از کشورهای جمهوری چک، اسلوواکی، استونی، لهستان، مجارستان و لوکزامبورگ نیز عقب تر است. 

در آزمون های سال ۲۰۰۶ میلادی در میان ۳۰ کشور جهان، انگلیسی ها در رده هجدهم قرار داشتند و اکنون بیش تر نزول کرده اند. به گزارش پروفسور آلن اسمیترز، اکنون حداقل در زمینه ریاضی، انگلیس با فاصله طولانی، عقب تر از بسیاری از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.  
 
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمانی بین‌المللی با ۳۴ عضو است که اعضای آن متعهد به اصول اقتصاد آزاد و دموکراتیک هستند. 

این سازمان در سال ۱۹۴۸ میلادی با عنوان سازمان همکاری اقتصادی اروپا تاسیس شد تا طرح مارشال را اجرا کند. آمریکا، طرح مارشال را به منظور بازسازی کشورهای اروپایی پس از جنگ جهانی دوم و مبارزه با کمونیسم ، طراحی کرده بود. 

در سال‌های بعد، اعضای غیر اروپایی نیز به این سازمان پیوستند و در سال ۱۹۶۱ در اجلاسی با تصویب آیین‌نامه جدید در زمینه توسعه و اقتصاد، نام سازمان را نیز به سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه تغییر دادند. مقر این سازمان در شهر پاریس واقع است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه توسط کشورهای اتریش، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، ایسلند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، انگلیس و آمریکا تاسیس شد. بعدا با پیوستن کشورهایی همچون ایتالیا، ژاپن، زلاندنو، فنلاند، استرالیا، جمهوری چک، مجارستان، مکزیک، کره جنوبی، لهستان و جمهوری اسلواکی تعداد اعضای این سازمان افزایش یافت و به ۳۴ عضو رسید.  


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.