نباید توقع حمایت قاطع آمریکایی‌ها از ایران را داشته باشیم/ ادعاهای آمریکایی‌ها در جهت حفظ منافع منطقه‌ای

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: ایران تاکنون در روند مذاکرات چندین مذاکره مستقیم با برخی مقامات آمریکایی داشته و در پی آن گام‌های اساسی را در کاهش تنش‌ها میان طرفین برداشته‌ شده است لذا نباید به دلیل عدم ارتباط با این کشور توقع حمایت همه جانبه از آنها نسبت به خود داشته باشیم.

“داریوش قنبری” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات متناقض و پی در پی مقامات آمریکایی بعد از توافقنامه ژنو اظهار داشت: آمریکا برای حفظ روابط خود با متحدان منطقه‌ای‌‌ خود یعنی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ناچار به گفتن اظهارات متناقضی در قبال جمهوری اسلامی ایران است تا بتواند از این طریق همچنان منافع خود را در منطقه حفظ کند.

وی با بیان اینکه عملکرد آمریکایی‌ها نسبت به گفتارشان در توافقنامه ژنو مهم‌تر است، گفت: ما نباید در قبال صحبت‌های برخی از مقامات آمریکایی‌ و یا دشمنان واکنش سریعی از خود نشان دهیم بلکه معیار، پایبندی به توافقنامه ژنو است لذا تا زمانی که چنین تعهدی در متن موافقتنامه باشد اظهارنظرهای متعددشان نباید برای ما دارای اهمیت باشد.

این فعال سیاسی با تاکید براینکه در گروه ۱+۵ فقط با آمریکا طرف نیستیم، خاطرنشان کرد: برخی ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی نباید زمینه‌های یاس و ناامیدی را برای ما فراهم سازد چرا که ما با ۵ کشور دیگر هم در عرصه بین‌الملل روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: ایران تاکنون در روند مذاکرات چندین مذاکره مستقیم با برخی مقامات آمریکایی داشته و در پی آن گام‌های اساسی را در کاهش تنش‌ها میان طرفین برداشته‌ شده است لذا نباید به دلیل عدم ارتباط با این کشور توقع حمایت همه جانبه از آنها نسبت به خود داشته باشیم.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها باید موقعیت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرت برتر در منطقه به رسمیت بشناسند و البته ظرفیت جمهوری اسلامی ایران با توجه به نیازهای آمریکا برای برقراری روابط و تعامل در هر زمینه‌ای باید برای آنها شناخته شده باشد.

عضو حزب مرد‌م سالاری خاطرنشان کرد: در مسیر پیش رو گام‌های اساسی باید با حفظ چارچوب‌های اصولی پیش برود و باید در جهت بهبود نقاط مشترک میان خود و آمریکا در موضوعاتی همچون موافقتنامه گام برداریم.

انتهای پیا/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.