نمایش ۱۳۰ اثر هنری تاریخی در نمایشگاه ˝تولد یک موزه˝ در ابوظبی

۰۹اردیبهشت،

توسط موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس برای نمایش قسمتی از مجموعه خریداری شده برای شعبه این موزه در ابوظبی که قرار است تا دو سال دیگر در این شهر افتتاح شود، ۱۳۰ اثر تاریخی هنری را در نمایشگاهی با عنوان ˝تولد یک موزه˝ در معرض تماشا قرار داد.

به گزارش هنرآنلاین، در نمایشگاه “تولد یک موزه” آثار مهمی برای اولین بار به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه در کنار مجسمه مرمری قیصر روم، مجسمه شاهزده‌ای از هند ایستاده و در روبروی آنها می‌توان مجمسه شاهزاده باختری در کنار شمایلی قبرسی و تابلوی آنترو پومتری ایو کلاین را تماشا کرد.

در گوشه دیگری از این نمایشگاه بر روی یک میز قرآنی عتیقه را در کنار کتاب تلموذ یهودیان و یک نماد مسیحی می‌توان دید. الهه‌ای هندی در کنار پیکر زخمی عیسی مسیح جای داده شد و تابلوهای نقاشی نیز هر یک داستان‌هایی از زندگی مردمان عصر خود را روایت می‌کنند. همچنین یک تابلو از پیکاسو نیز برای اولین بار در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

در موزه لوور ابوظبی قرار است علاوه بر نمایش آثار متعلق به تمدن‌های مختلفف آثار به گونه‌ای چیده شوند که حالت گفت‌وگو را در ذهن بیننده تداعی کرده و ماهیت چندگانه خلاقیت هنری را به نمایش بگذارد.

نمایشگاه “تولد یک موزه” که روز ۲ اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده تا روز ۲۹ تیرماه سالجاری در شهر ابوظبی برپا خواهد بود.

نتهای پیام/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.