نماینده منتخب شهررضا: مجلس نهم در حوزه دیپلماسی پارلمانی باید خلاء روابط ایران با کشورهای منطقه را جبران کند

عوض حیدرپور نماینده مردم شهررضا در مجالس هشتم و نهم در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص اولویت های مجلس نهم، گفت: بیش از هر چیز مجلس نهم باید همه هم و غم خود را بر این بگذارد که دیانت، تقوا و راست گفتاری را در بین منتخبان ترویج کند. چرا که آنچه ممکن است به مردم ما آسیب برساند، عملکرد منافقانه است.

 وی اختصاص بودجه مناسب برای ترویج فرهنگ اسلامی را از دیگر اولویت های مجلس نهم دانست که باید مورد توجه مجلس قرار بگیرد و افزود: برخی فکر می کنند ما هر آسیبی می بینیم، در زمینه اقتصادی است؛ در حالی که این طور نیست و برای پروش یک نسل باید از منابع کشور استفاده کرد.

دیگر حوزه ای که از نگاه این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید بدان پرداخت، دیپلماسی پارلمانی است.

حیدرپور، در این زمینه اظهار داشت: مجلس نهم باید با ارتباط قوی در حوزه دیپلماسی پارلمانی، به ویژه در حوزه کشورهای منطقه وارد عمل شود و نقاط خالی در روابط ایران و این کشورها پر کند.

وی توجه به اشتغال را از دیگر اولویت های مجلس نهم دانست و گفت: برای رونق اشتغال باید منابع صندق توسعه ملی را با کار ملت ممزوج کرد تا سرمایه، تولید شود و از این طریق مشکل بیکاری کم و تولید افزایش یابد.

 نماینده مردم شهررضا در مجالس هشتم و نهم، همچنین در خصوص عملکرد مجلس هشتم با بیان اینکه این مجلس در حوزه نظارت موفق تر از مجلس هفتم بود، اظهار داشت: نظارت در مجلس هفتم، آرام آرام شکل گرفت و در مجلس هشتم نهادینه و قانونی شد. بنابراین طبیعی است عنوان کنیم که مجلس هشتم به نسبت مجلس هفتم در امر نظارت جدی تر و موفق تر بود.

وی که معتقد است تا مجلس ششم، نظارت به آن معنا در مجلس وجود نداشت، خاطر نشان کرد: این امر از  مجلس هفتم آغاز شد و در مجلس هشتم ارتقاء یافت. امیدوارم مجلس نهم به مساله نظارت به صورت جدی تر با یک ساختار نوین بپردازد.

حیدرپور، تصریح کرد: از نظر قانون گذاری هم مجلس هشتم توانست نیازمندی ها و مطالبات مردم را برآورده کند و گام های اساسی خصوصا درحوزه هدفمندی یارانه ها، و برخی از قوانین پایه دیگر برداشت و از مجالس گذشته هم موفق تر بود.

/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.