نوسازی و بهسازی منازل گنجینه‌های پایتخت

اردیبهشت ۱۴۰۳

صدور پایان کار و پروانه ساخت و ساز به همت اداره شهرسازی شهرداری تهران و با هدف نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده صورت می‌گیرد.

 محمدی رئیس اداره شهرسازی منطقه ۹ در  گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با همت اکیپ‌های شهربان و حریم‌بان در محدوده حریم شهر تهران از ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده‌ها ممانعت به عمل می‌آید.  
 
این رویکرد که با هدف نوسازی بافت‌های فرسوده و تشویق شهروندان به نوسازی منازل‌شان طبق پروانه‌های صادره واحد مجوز از شهرسازی در نظر گرفته شده است.  
 
وی با اشاره به تخلف مالکین در حین انجام کار تصریح کرد: در صورت ملاحظه تخلف از سوی مالکین در ساخت و ساز از اداره کار آنان ممانعت به عمل می‌آید و سیر مراحل قانونی به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارسال و پس از صدور رای و سیر مراحل قانونی آن توسط کارمندان اجرایی احکام رای صورت می‌گیرد و مالکین موظف به تبعیت از جریمه خواهند بود.  
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۳۱ درصد از بافت های این منطقه بافت فرسوده است و طرح تفضیلی شهر تهران با توجه به مساحت زمین و عرض گذر تعداد طبقات مشخص می‌شود و در صورت تجمیع پلاک‌ها خدمات و تسهیلات بیشتری به مالکین ارائه می‌شود.  
 
محمدی با اشاره به رشد چشمگیر جواز‌های صادره از شهروندان خاطرنشان کرد: منطقه ۹ در دو سال قبل با توجه به تسهیلات و امکاناتی که شهرداری تهران برای آسایش شهروندان در نظر گرفته شده است جوازهای صادره نسبت سال‌های قبل رشد چشمگیر و قابل توجه داشته است و با استقبال شهروندان روبرو شده است به طوری که در هر منطقه و کوچه و خیابان می‌توان ساختمان‌های در حال ساخت را ملاحظه نمود و در این زمینه شهرداری کمک قابل توجهی را در جهت نوسازی منازل‌شان به شهروندان عرضه کرده است.  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.