هدف امام(ره) از تشکیل بسیج دانشجویی در ظرف زمان و مکان نمی‌گنجد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۰۰۲۷

هدف امام(ره) از تشکیل بسیج دانشجویی در ظرف زمان و مکان نمی‌گنجد

مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان در جمع خبرنگاران:

هدف امام(ره) از تشکیل بسیج دانشجویی در ظرف زمان و مکان نمی‌گنجد

خبرگزاری ممتاز: سرهنگ رضایی گفت: انتظارات حضرت امام(ره) در ابلاغ پیام تشکیل بسیج دانشجویی محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

شنبه ۱ آذر – ۱۳:۱۲

به گزارش ایمنا، سرهنگ محمد رضایی، مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان در نشستی خبری با اصحاب رسانه ضمن خاطر نشان کردن سالروز تشکیل بسیج طلاب و دانشجویی گفت: زمان ابلاغ پیام تشکیل این قشر از بسیج از سوی حضرت امام (ره) دارای حساسیت زمانی بسیاری است. ایشان درست ۴ ماه پس از پایان دفاع مقدس این فرمان را صادر کردند. زمان این پیام از آن لحاظ حائز اهمیت است که جنگ نظامی به پایان رسیده و شاید جنگی دیگر در حال شکل گیری علیه نظام اسلامی باشد.
وی در ادامه افزود: در آن زمان بسیاری از نخبگان این حساسیت زمانی را درک نکردند و به همین دلیل در آذر ۱۳۶۹، شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل بسیج را در دانشگاه‌ها پیاده کردند.
رضایی با اشاره به انتظارات حضرت امام (ره) از صدور این فرمان گفت: انتظارات حضرت امام (ره) از این بسیج مربوط به زمان و یا مکان خاصی نبوده است. تشکیل بسیج جهان اسلام نیز از دیگر انتظارات ایشان بود که عمق دید استراتژیک رهبر کبیر انقلاب اسلامی را در این عرصه نشان می‌دهد.
مسئول بسیج دانشجویی استان حوزه‌های معرفتی، بصیرتی، علمی و خدمت رسانی را حوزه‌های فعالیتی بسیج دانشجویی خواند و افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشجویان بسیجی می‌بایست در عرصه‌های معنوی، بصیرتی، مهارتی و معرفتی تربیت شوند.
وی با بیان آنکه بسیج دانشجویی براساس ۴ محور تعیین شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی و دو راهبرد تعریف شده است ،اظهار داشت: نخستین راهبرد بسیج دانشجویی، تربیت نیروی هم‌طراز انقلاب اسلامی و نقش آفرینی و حضور مؤثر در رفع چالش‌های اساسی نظام دومین راهبرد این نهاد است.
وی در خصوص برنامه‌های بسیج دانشجویی در ایام هفته بسیج ابراز داشت: از عمده برنامه‌های این نهاد می‌توان به طرح شکوه مجاهدت در قالب ۵۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی، نمایشگاه هفته بسیج و غرفه بسیج دانشجویی، پیاده روی اربعین حسینی با حضور ۲۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی و برگزاری کنگره شهدا با محوریت شهدای دانشجو اشاره کزد.
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.