هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از ایتالیا به سوی لیبی به پرواز درآمدند

به گزارش ایرنا، روزنامه ˈکوریره دلاسراˈ روز جمعه نوشت: هواپیماهای بدون سرنشین ˈگلوبال هاکˈ موسوم به ˈدِرُنˈ که بهترین ابزار برای شناسایی و تجسس در جهان محسوب می شوند، از طریق چشم های الکترونیکی خود سراسر خاک لیبی را عمق سنجی می کنند.

به نوشته این روزنامه ایتالیایی، این هواپیماها از پایگاه نظامی ˈسیگونلاˈ در جزیره سیسیل به پرواز در می آیند.

کوریره، افزود: بخش اعظم کارهای مربوط به یافتن کسانی که سفیر آمریکا در لیبی را کشته اند، از سوی نیروهای آمریکایی مستقر در سواحل سیسیل صورت می گیرد.

این روزنامه ایتالیایی نوشت: دو فروند ناوشکن آمریکایی به نام های ˈیو اس اس لابونˈ و ˈیو اس اس مک فائولˈ که مجهز به موشک های هدایت شونده ˈتوما هاکˈ می باشند نیز در مسیر حرکت خود به سمت لیبی به این سواحل رسیده اند.

این روزنامه در ادامه به معرفی هواپیماهای ˈگلوبال هاکˈ پرداخته و افزوده است: پایگاه نظامی ˈسینگونلاˈ در نهایت به پایتخت جهانی هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل خواهد شد.

ˈآمریکایی ها تا کنون ۱۵ میلیارد دلار برای نصب آنتن، دستگاه های دریافت سیگنال های رادیویی موسوم به ˈرپیترˈ و سایر تجهیزات لازم در این پایگاه برای ایجاد یک مرکز کنترل که بتواند از طریق هواپیماهای بدون سرنشین ˈدِرُنˈ خاک لیبی و به ویژه کشورهای خاورمیانه را تحت نظر داشته باشد، اختصاص داده اند.ˈ

اروپام **۱۵۹۶**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.