وحشت شاهزادگان سعودی از قیام مردمی/ ضرب و شتم زنان در بحرین

۱۸م دیماه ،

بازداشت یک مخالف کویتی،سیلی خوردن زنان بحرینی از سوی نیروهای آل خلیفه و افزایش ترس شاهزادگان سعودی از تشدید قیام مردمی از مهمترین تحولات شبه جزیره است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، بازداشت یک مخالف کویتی،سیلی خوردن زنان بحرینی از سوی نیروهای آل خلیفه و افزایش ترس شاهزادگان سعودی از تشدید قیام مردمی از مهمترین تحولات شبه جزیره است.

صدور حکم علیه یک تویتر نویس کویتی

 یک دادگاه کویتی امروزبرای یک تویتر نویس به اتهام اهانت به امیر کویت دو سال زندان صادر کرد.

منابع کویتی بیان کردند: پس از صدور حکم علیه راشد العنزی، تویتر نویس کویتی، وی بلافاصله بازداشت شد.

شایان ذکر است که دادستانی کویت قبلا برای العنزی حکم، ۱۰ روز حبس به اتهام اهانت به امیر این کشور، شرکت در تظاهرات غیر قانونی صادر و با قید وکالت وی را آزاد کرده بود.

بازداشت تظاهرات کنندگان در بریده عربستان

منابع وابسته به مخالفان عربستانی با اشاره به برپایی تظاهرات در برابر زندان الصفراء در بریده اعلام کردند: نظامیان سعودی تظاهرات کنندگانی را که در میان آنها زنان نیز به چشم می خورند بازداشت کرده اند.

فشار بر خانواده های بازداشت شدگان عربستانی

منابع وابسته به مخالفان عربستانی اعلام کردند: خانواده شیخ ولید السنایی- از بازداشت شدگان عربستانی- از امضای برگه هایی که مسئولان امنیتی سعی داشتند آنها را وادار به امضای آن کنند، اجتناب کرده اند.

این منابع بیان کردند: خانواده السنایی همچنین با امضای عبارت” من امضا نمی کنم” نیز اجتناب کردند، زیرا نگران سوء استفاده آن علیه خودشان بودند.

برگزاری راهپیمایی کویتی ها

درحالی که مخالفان کویتی قصد برگزاری مسیر موسوم به “کرامت وطن” را دارند یک منبع امنیتی تاکید کرد: برگزاری هر گونه تظاهرات بدون موافقت وزارت کشور کویت ممنوع است و نیروهای امنیتی با هر تلاشی در این زمینه برخورد خواهند کرد.

این منبع کویتی بیان کرد: هرگز اجازه اختلال در عبور و مرور مردم و نظم عمومی داده نخواهد شد.

سیلی نظامیان آل خلیفه بر صورت زنان بحرینی

جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: افسران رژیم بحرین هنگام بازداشت یک شهروند بحرینی در منطقه الدیه به صورت یک زن سیلی زده اند.

در این بیانیه آمده است : سیلی زدن بر صورت زنان نشانه نبود ارزشهای اخلاقی و فساد اعتقادی نزد نظامیان رژیم است و مزدوران دستگاه امنیتی بحرین است.

الوفاق بیان کرد: این اقدام و دیگر اقدامات وحشیانه نظامیان رژیم نشانه عناد ورزی علیه مردم بحرین است و این اتفاق چندی پس از سیلی زدن بر صورت یک شهروند بحرینی در مقابل دیدگان کودکش بود.

دست رد امارات بر سینه مصری ها

روزنام گلف نیوز امارات اعلام کرد: مقامات اماراتی به درخواست مصری ها برای آزادی یازده مصری بازداشت شده مرتبط با اخوان المسلمین پاسخ منفی داده اند.

این رسانه اماراتی افزود: مسئولان اماراتی از توجه مسئولان رسمی مصر به پرونده بازداشت شدگان ابراز شگفتی کرده اند در حالی که حدود ۳۵۰ بازداشت شده مصری در امارات به سر می برند.

این روزنامه بیان کرد: شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی به اطلاع هیئت مصری که شامل عصام الحداد معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجه و محمد رافت شحاته رئیس اطلاعات مصر بود اعلام کرده است که بدون محاکمه این یازده نفر را آزاد نخواهد کرد.

تظاهرات همزمان با دادگاه مخالفان برجسته بحرینی

منابع وابسته به مخالفان بحرینی خواستار تجمع مردمی در برابر ساختمان وزارت دادگستری همزمان با صدور حکم دادگاه تجدید نظر علیه رهبران سیاسی مخالفان به اتهام تلاش برای سرنگونی رژیم شدند.

احساس خطر شاهزادگان سعودی

منابع وابسته به مخالفان عربستانی اعلام کردند: ولید بن طلال شاهزاده سعودی در نامه ای که هفدهم سپتامبر قبل به وزیر کشور عربستان نوشته دربارهٔ اوج گیری تظاهرات مردمی احساس خطر کرده است.

در این نامه آمده است : ما در قبال تحرکات برای آزادی بازداشت شدگان و جراتی که مردم پیدا کرده اند احساس خطر می کنیم و این تحولات خطرناک است.

طلال می نویسد: زمان آن فرا رسیده است که پرونده زندانیان و بازداشت شدگان با شفافیت کامل و همانند کشورهای متمدن برخورد شود.

وی می افزاید: قبل از آنکه مشکل بزرگتر شود و به بمب ساعتی تبدیل شود و نتوان بر آن غلبه کرد باید مشکل را مهار کرد باید برای حل مشکلات کاری کرد.

نفوذ الجزیره به آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اعلام کرد: شبکه الجزیره قطر شبکه تلویزیون کابلی آمریکایی Current TV  را خریده است، اما رقم قرار داد مشخص نکرده است.

این رسانه آمریکایی افزود: مراحل خرید شبکه Current TVکه موسس آن الگو معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و شرکایش بود به پایان رسیده است.

انتقاد از عملکرد مسئولان

طلال بن عبدالعزیز از شاهزادگان سعودی هنگام بازدید از خیابانهای شهر طایف از نظافت بد آن انتقاد کرد.وی گفت: از آنچه در مسیر راهم دیدم ناخرسند شدم و امیدوارم که طایف بهتر از این باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.