ایران فقط حامی رسانه ای قیام مردمی بحرین است/ ۱۶۰۰نفر در بازداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ علی سلمان در گفتگو با الیوم السابع اظهار داشت: انقلاب بحرین ادامه دارد و تا زمان تحقق خواسته هایش از جمله برقراری دموکراسی، تشکیل دستگاه قضایی مستقل و مورد اطمینان، و پارلمان و دولت منتخب مردمی متوقف نخواهد شد.

وی با بیان این مطلب افزود: انقلاب بحرین ارتباطی به ایران ندارد و تابع ولایت فقیه نیست و بیشترین چیزی که از طرف ایران مطرح است تنها حمایت رسانه ای از قیام مردمی بحرین است.

سلمان در بخش دیگر سخنان خود بسته شدن جمعیت الوفاق را تکذیب و اعلام کرد: این جمعیت کماکان برقرار است و شماری از اعضای آن که حدود هزار و ۶۰۰ نفر است در بازداشت بسر می برند.

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که هم اکنون به مصر سفر کرده است با بیان این مطلب افزود: من به دعوت مرکز مطالعات اقتصادی و راهبردی “النیل” به قاهره آمده ام که قرار است نشستی را درباره بررسی انقلاب بحرین برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد که در جریان سفر به قاهره با شماری از احزاب مخالف و گروه های سیاسی و اسلامی مصر دیدار خواهد کرد.

سلمان افزود: در این دیدارها مهمترین مسائل بحرین از جمله نقض حقوق بشر، دستاوردهای انقلاب بحرین و چشم اندازهای آن، دخالت منطقه ای و بین المللی در انقلاب بحرین و تعامل طائفه ای با آن، دخالت عربستان سعودی در بحرین با استفاده از نیروهای سپر جزیره و ابراز همبستگی کشورهای حاشیه خلیج فارس با دولت بحرین بحث و بررسی خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.