وزیر بهداشت،مرکزماموگرافی دیجیتال بندرعباس را افتتاح کرد

به گزارش ایرنا،مرضیه وحید دستجردی در آیین افتتاح این مرکز گفت :با بهره برداری ازاین مرکز، امکان غربالگری برای تشخیص به موقع تومورهای بدخیم و خوش خیم سرطان سینه فراهم می شود.

وی، اعتبارراه اندازی این مرکز را چهارمیلیارد ریال اعلام کرد و افزود:علاوه بردستگاه ماموگرافی دیجیتال مرکز رادیوتراپی و پرتوردرمانی بسیار مجهز امید بندرعباس نیز در آستانه افتتاح است که علاوه بر مردم هرمزگان ،ساکنان استان های همجوار نیز از مزایای آن برخوردارمی شوند.

وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی ادامه داد: این مرکز با چهار دستگاه رادیوتراپی وشیمی درمانی وفضای فیزیکی بسیار وسیع و مناسب در اواخر شهریور یا اوایل مهر به بهره برداری می رسد.

وحید دستجردی، با بیان این مطلب که بیمارستان سوختگی شهید محمدی نیز از طرحهای مهر ماندگار با ۵۵ درصد پیشرفت از مجهز ترین مراکز سوختگی کشور است اضافه کرد: امکان پیوند سلولهای بنیادین پوست نیز در این مرکز امکانپذیر است.

وی همچنین اظهار داشت:دولت و وزارت بهداشت در تلاش است تا با بهره برداری از این بیمارستان امکان معالجه تمام سوانح سوختگی و سرطانی و پیوند مغز و استخوان در هرمزگان و خدمات رسانی به سایر استان های همجوار فراهم شود.

وزیر بهداشت در ادامه از روند پیشرفت مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی امید بندرعباس،بیمارستان سوانح سوختگی و کلینیک دندانپزشکی و آی سی یو مراقبتهای ویژه مادران باردار نیز بازدید کرد.ک/۲

۷۱۹۲/۶۶۸ /۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۲۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.