وزیر خارجه لبنان دخالت نظامی علیه سوریه را رد کرد

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘عدنان منصور’ وزیر خارجه لبنان روز جمعه در دیدار با رییس مجلس آلمان، هرگونه دخالت نظامی در سوریه را با توجه به پیامدهای خطرناک آن علیه لبنان، سوریه و تمام منطقه رد کرد.

وی در این دیدار بر ضرورت ایجاد گفت وگو در سوریه و پای بندی به طرح ‘کوفی عنان’ فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، تأکید کرد.

از سوی دیگر روزنامه لبنانی ‘الاخبار’ در شماره اخیر خود طی گزارشی نوشت: ترکیه با همکاری شورای همکاری خلیج فارس برنامه ای ریخته است که طی آن جنگ در تمام سوریه فراگیر شود؛ این تصمیم به منظور زمینه چینی برای صدور قطعنامه ای جدید در شورای امنیت برای دخالت بین المللی در سوریه و در نتیجه سرنگونی نظام ‘بشار اسد’ رییس جمهوری این کشور اتخاذ شده که این امر جزیی از طرح آمریکا به منظور ایجاد تفرقه در کشورهای عربی به شمار می رود.

آمریکایی ها با وجود شکستشان در جنگ عراق و از دست رفتن مواضع استراتژیک رژیم صهیونیستی، همچنین سقوط نظام ‘حسنی مبارک’ در مصر، موفقیت خود را در ایجاد تفرقه در کشورهای عربی می بینند که این امر را در سومالی، سودان، عراق، لیبی، تونس و مصر شاهد هستیم.

هم اکنون نیز سوریه وارد بحرانی ملی شده که همراه با آن باید با سخت ترین نوع جنگ های استعماری دست و پنجه نرم کند.

به نوشته این رسانه اوضاع در یمن، فلسطین، اردن و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز وضعیت مناسبی ندارد؛ لبنان نیز در آستانه آغاز جنگ داخلی جدیدی است.

به نوشته این روزنامه، منطقه ماه های بسیار سخت تری را پیش رو دارد چرا که در آینده ای نزدیک خون های زیادی از مسلمانان و ملت های عربی ریخته خواهد شد که تمام آنها به اسم آزادی، استقلال و حقوق بشر خواهد بود.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۷۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.