وقوع بیش از ۱۰۰۰ تصادف جرحی ترافیکی در تعطیلات نوروز

۱۴فروردین۱۳،

وقوع بیش از ۱۰۰۰ تصادف جرحی ترافیکی در تعطیلات نوروز

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از وقوع هزار و ۳۶ مورد تصادف ترافیکی و جرحی در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: اورژانس قم در این تصادفات به ۳ هزار و ۹۰ مجروح خدمات درمانی ارائه کرد.

 

به نقل از فارس، مهدی فراهانی  با اشاره به آمار فعالیت‌های مرکز اورژانس ۱۱۵ در طرح نوروزی ۹۲ بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری ۲۰ هزار و ۱۶۴ تماس تلفنی با این مرکز برقرار شد که از این تعداد تماس دریافتی ۲ هزار و ۹۵۰ مأموریت انجام شده و به ۳ هزار و ۹۰ بیمار خدمات اورژانسی ارائه شد.

وی از وقوع هزار و ۳۶ فقره تصادف جرحی خبر داد و گفت: ۸۲۴ فقره تصادفات در شهر رخ داد که این تعداد تصادف ۹۵۵ مجروح به همراه داشت که ۳۷۱ نفر آنان به صورت سرپایی درمان شدند و ۵۸۴ نفر برای درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تعداد تصادفات جاده‌ای را ۲۱۲ مورد ذکر و بیان کرد: این تصادفات ۳۳۰ مجروح بر جای گذاشت که ۵۳ نفر از آنان به صورت سرپایی درمان شدند و ۲۷۷ نفر دیگر برای تکمیل مراحل درمانی به مراکز درمانی سطح شهر انتقال یافتند.

وی افزود: در تصادفات جاده‌ای شش نفر در صحنه تصادف و یک نفر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان به سبب شدت جراحات و صدمات وارده فوت کردند.

 

*۷۲ نفر در ۲۴ ساعت قبل مجروح شدند

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خویش به تبیین حوادث ۲۴ ساعت قبل پرداخت و بیان کرد: در این مدت ۱۳۷ ماموریت اورژانسی برای امدادرسانی به ۵۶ مورد تصادف شهری و جاده‌ای صورت گرفت.

به گفته وی از مجموع ۵۶ مورد تصادف به وقوع پیوسته در استان قم ۴۳ مورد آن به تصادفات شهری و ۱۳ مورد دیگر آن به حوادث جاده‌ای اختصاص داشت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم مجموعه مجروحان این حوادث را ۷۲ تن ذکر و تصریح کرد: ۳۱ نفر از مجروحان این حوادث در محل اتفاق مورد درمان قرار گرفتند و ۴۱ نفر دیگر نیز به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه در تصادفات جرحی ترافیکی استان قم موتور سواران در همه اوقات نقش بسزایی دارند عنوان داشت: ۴۲ نفر از مجروحان این حوادث را موتور سواران تشکیل می‌دادند که به آنان خدمات درمانی ارائه شد.

فراهانی ادامه داد: اورژانس قم در روزهای تعطیلات نوروزی ایستگاه سلامت برپا کرد که در طول ۲۴ ساعت قبل ۱۹۵ نفر برای دریافت خدمات‌درمانی به این ایستگاه مراجعه کردند.

جمعه ۱۶ فروردین   ۱۱:۱۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.