یازدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی برگزار شد

شنبه ۱۴ مرداد – ۰۷:۲۴:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-یازدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان و خادمان قرآنی با عنوان عمری با قرآن، به همت فرهنگسرای قرآن برگزار و در این مراسم از ۶ استاد فعال در این عرصه تجلیل شد.
به گزارش آریا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این همایش، امیر خوراکیان رئیس این سازمان با اشاره به اهمیت و جایگاه مفاهیم قرآنی و با تأکید بر ضرورت گسترش این مفاهیم در فعالیت های فرهنگی گفت: در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، قرآن مبنا و اصلی است که در همه فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات باید از آن بهره‌مند شد و این کتاب آسمانی باید ملاک مقایسه محتوا و روح همه فعالیت‌ها باشد.
 وی با اشاره به فعالیت فرهنگسرای تخصصی قرآن در پایتخت اظهار داشت: با توجه به رویکرد دینی و مذهبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این فرهنگسرا باید متولی برنامه ریزی قرآنی برای مجموعه فعالیت های سازمان باشد.
خوراکیان به اجرای ویژه برنامه های قرآنی در قالب مجموعه برنامه های فرهنگی ماه رمضان با عنوان «برآستان جانان» در مناطق بیست و دوگانه تهران تأکید کرد و افزود: در سال جاری تدابیر ویژه ای برای آموزش حفظ قرآن برای عموم در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در زمینه آموزش مفاهیم قرآنی تلاش شده که برنامه هایی متناسب با مقاطع سنی مختلف طراحی شود.
همچنین در این مراسم که در آستانه ولادت امام حسن(ع) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد از آیت الله قاسم خزعلی حافظ و مفسر قرآن کریم، استاد عبدالمحمد آیتی مترجم قرآنی، استاد محمد حاجی کتاب استاد و داور قرآنی، استاد سید داوود میرباقری هنرمند قرآنی و نهله غروی نایینی فعال امور بانوان قرآنی قدردانی و تجلیل شد. همچنین در این مراسم برای نخستین بار از مقام قاری بسیجی و شهید، حسین محمدی نیز تقدیر و تجلیل شد.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۴۱۹۲۴۴۰۲۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.