پافشاری احمدی‌نژاد بر برداشت غلط خود از اصل ۱۱۳ قانون اساسی/ اجرای فاز دوم هدفمندی در بودجه ۹۲ لحاظ شود

۲۷م دیماه ،

نماینده تهران با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در صحن علنی امروز (چهارشنبه) گفت: ایده رئیس‌جمهور ایده خوبی بود اما باید برای اجرای فاز دوم تصمیم‌گیری شود و در صورت تصمیم برای تحقق این مهم، اجرای فاز دوم در بودجه ۹۲ نیز لحاظ شود.

علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در صحن علنی امروز(چهارشنبه ۲۷ دیماه) گفت: رئیس‌جمهور اصل ۱۱۳ قانون اساسی را که تصریح می‌کند “رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است” را اینگونه تفسیر می‌کند که آنچه خودش تشخیص دهد مطابق با قانون اساسی است اجرا می‌کند و آنچه که مخالف قانون اساسی باشد اجرایی نمی‌کند.

وی با بیان این که اصل ۱۱۳ قانون اساسی این گونه نیست، افزود: رئیس‌جمهور قانونی را که شخصا تشخیص دهد مغایر با قانون اساسی است اجرا نمی‌کند مانند قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلانشهرها و …. که این برداشت غلطی است و مرجع تشخیص انطباق قانون با قانون اساسی شورای نگهبان است اما ایشان روی عقاید خودش پافشاری می‌کند.

این نماینده تهران با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه مجلس نباید وارد امور اجرایی شود، تصریح کرد: این امر درستی است و مجلس نباید راجع به انتصاب استانداران و….. دستور دهد اما نمایندگان می‌توانند دربارهٔ انتصاب یک استاندار به وزیر کشور مشورت بدهند که امر بسیار خوبی است و نباید باب مشورت را بست .

مطهری همچنین ادامه داد: احمدی‌نژاد باید مصادیق دخالت مجلس در امور اجرایی را اعلام کند، اما من فکر نمی‌کنم مجلس تاکنون دخالتی در اجرا داشته باشد.

وی در ادامه دربارهٔ اجرای فاز هدفمندی یارانه‌ها گفت: پیشنهادات رئیس‌جمهور درمورد تشکیل کارگروه مشترک میان مجلس، دولت و کارشناسان پیشنهاد خوبی بود به هر حال دولت باید مجلس را برای اجرای هدفمندی از  طریق گفتگو قانع کند.

نماینده تهران در پایان خاطر نشان کرد: ایده رئیس‌جمهور ایده خوبی بود اما باید برای اجرای فاز دوم تصمیم‌گیری شود و در صورت تصمیم برای تحقق این مهم، اجرای فاز دوم در بودجه ۹۲ نیز لحاظ شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.