تغییر شیوه اجرای هدفمندی یارانه ها نیازمند لایحه اصلاحی است

عباس رجایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، در خصوص نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اظهار داشت: قانونگذار براساس خواست دولت عددی را از محل درآمدهای ناشی از اجرای قانون تعریف کرد، حال اگر دولت بخواهد فاز دوم را مغایر با قانون مصوب به اجرا برساند، باید قانون مجلس را اصلاح کند.

وی ادامه داد: دولت اگر طبق شرایطی که بر کشور حاکم است بخواهد بخشی از قانون را اجرایی نکند یا به شیوه دیگری قانون را اجرا کند باید هرچه سریعتر لایحه فوریتی به مجلس ارائه دهد، در غیر اینصورت با کسری بودجه مواجه می شویم و این کسری بودجه عملا بخش هایی از دولت را دچار اختلال می کند.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: قانون و عقل حکم می کند دولت در جهت اصلاح لایحه بودجه قدم بردارد. مسلما هر تغییری در قانون بودجه که هدفمندی یارانه ها هم شامل آن می شود، مستلزم ارائه لایحه به مجلس مبنی بر درخواست اصلاح قانون است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته سید شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت با اعلام اینکه فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نداریم، گفت: افزایش ضریب هدفمندی، تقویت سیستم‌های اطلاعاتی و ایجاد زیرساخت‌های جدید از اولویت‌های دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.