پرستاری مجاهدت خاموش در نظام سلامت است

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور با بیان اینکه پرستاری به مثابه مجاهدت خاموش در نظام سلامت و درمان کشور است، گفت: ایجاد سازمان پرستاری اقدام مهمی بود تا حقوق مغفول مانده پرستاران را احیاء کند و برکات زیادی برای نظام سلامت و درمان کشور خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به اینکه پرستاران و پزشکان و زحمتکشان نظام سلامت و درمان کشور یک مجموعه واحد هستند، اظهار داشت: پیش از تشکیل سازمان نظام پرستاری عدالت درباره مجموعه پرستاران اجرا نمی‌شد، اما ایجاد این سازمان باعث شده تا قدر و قیمت خدمات پرستاری در جای خودش دیده شده و هم عرض با جامعه پزشکان مورد تقدیر قرار گیرد.

رییس‌جمهور افزود: ایجاد سازمان نظام پرستاری اقدام مبارکی بود که باعث شد، جایگاه پرستاری در نظام سلامت، بهداشت و درمان کشور به شکل بهتری تبیین شود؛ البته این سازمان هنوز در ابتدای راه بوده و فعلاً طرح موضوع شده است و باید کارها تا تعریف و تثبیت جایگاه شایسته پرستاران دنبال، استانداردها تعریف و خدمات تفکیک شده و موقعیت پرستاران در نظام سلامت کشور عادلانه تعیین شود.

احمدی‌نژاد خدمات پرستاری را مجاهدت خاموش توصیف و تصریح کرد: زحمات پرستاران که بخش قابل توجه و مؤثری از نظام بهداشت و درمان کشور را نیز در بر می‌گیرند، کمتر در عرصه عمومی ظهور و بروز دارد در حالی که حضور و زحمات آنها تأثیر بسزایی در نظام سلامت کشور دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت بحث خدمات بهداشتی در مدارس و حضور مربیان بهداشت در مراکز آموزشی، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش بودجه مناسب و جایگاه جذب نیروی جدید را دارد و حتماً‌ در اولین فرصت مجوز استخدام هفت هزار پرستار به این وزارتخانه داده خواهد شد تا نسبت به جذب مربیان بهداشت و پرستار برای مدارس اقدام کند.

احمدی‌نژاد گفت: برای رسیدگی به درخواست‌ها و نیازمندی‌های سازمان نظام پرستاری، شورایی متشکل از تعدادی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری و آقایان فروزنده و بقایی و خانم دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود تا هر چه سریع‌تر این نیازها تأمین شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.