معاونت و مراقبت و پرستاری وزارت بهداشت نیاز امروز نظام سلامت است

فروردین ۱۴۰۳

معاونت و مراقبت و پرستاری وزارت بهداشت نیاز امروز نظام سلامت است و اجرای قانون ارتقا بهره وری مشکلات پرستاری را برطرف می کند.

خدایار عشوندی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اگر قوانین مصوب (ارتقاء بهره وری و قانون تعرفه گذاری) در حوزه پرستاری به طور کامل اجرا شود، بخش قابل توجهی از مشکلات پرستاران که همه روزه با آن درگیرند، حل می شود.

وی گفت: بی عدالتی در پرداختی های نظام سلامت از دیگر مسائلی است که سبب آزردگی پرستاران شده است، زیرا دریافتی جامعه پرستاری نسبت به سایر تیم درمان به ویژه پزشکان بسیار پایین است و چنین روالی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شاید در حقیقت کمبود پرستار به شدتی که امروز در بالین با آن مواجه هستیم ناشی از نبود فارغ التحصیل در این رشته نیست بلکه متأسفانه بسیارند فارغ التحصیلانی که مدرک هم گرفته اند ولی به دلیل عدم تناسب حقوق و مزایای این رشته به سبب سنگینی کار به این حرفه تن نمی دهند و به کار پرستاری مشغول نمی شوند و با عناوین کارشناسی و غیره در بخش های غیر بالین یا در مشاغل غیر مرتبط فعالیت می کنند.

عشوندی، اجرای کامل قوانین و مصوبات حوزه پرستاری را راهکاری برای کاهش مشکلات موجود در حرفه پرستاری و تمایل هرچه بیشتر اشخاص برای تحصیل در این رشته و جذب فارغ التحصیلان پرستاری به خدمات مراقبتی و پرستاری در بالین عنوان کرد و از دولت و وزیر بهداشت خواستار توجه هرچه بیشتر به این مقوله شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.