پشت رنگ‌های پرچم، هویت ما نهفته است

۲۵خردادماه،

به گفته حسین فرش فروش روانشناس؛ هویت هر ملتی پشت پرچم آن ملت نهفته است.

به گزارش هنرآنلاین؛ حسین فرش فروش گفت: هر شخصی، در هر مکانی که به دنیا آمده است، مورد حمایت‌های اجتماعی و فرهنگی آن جامعه قرار می‌گیرد که می‌تواند به نوبه خود دارای حس تعلق نسبت به آن جامعه باشد. اشخاصی که در جامعه‌ای زندگی می‌کنند همگی نیاز به داشتن هویت و احساس تعلق خاطر به آن جامعه دارند و برای نشان دادن این حس تعلق، به یک نماد هم نیاز است؛ چراکه همه مردم یک جامعه باید در زیر سایه پرچم، اساس قدرت اجتماعی را درک کنند و به نوعی وحدت و هماهنگی برسند.

وی با اشاره به نصب پرچم‌های گوناگون در سطح شهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر، شاهد هستیم که پرچم‌های بزرگی با ارتفاع بسیار در سطح شهر و بزرگراه‌ها نصب شده است. این راهکار سبب تقویت هویت ملی اشخاص خواهد شد،چراکه مردم یک سرزمین با دیدن برافراشته بودن پرچم کشورشان احساس غرور ملی خواهند کرد.

فرش‌فروش با تاکید بر این‌که اهمیت دادن به نمادها و نشانه‌های یک ملت، باید از کودکی در دل اشخاص نهادینه شود، یادآور شد: این کار با آموزش در دوران کودکی و خردسالی در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها به سادگی محقق می‌شود؛ ضمن این‌که کودکان همیشه بزرگ‌ترها را راهنما و الگوی قرار می‌دهند و اگر والدین به پرچم و نمادهای ملی کشورشان اهمیت بدهند، قطعاً کودکان هم این رفتار را یاد می‌گیرند.

این روانشناس اجتماعی به مسئولان مدارس پیشنهاد کرد که در اردوها و برنامه‌هایی که برگزار می‌کنند، بویژه در سنین پایین‌تر و در بین نوجوانان از حمل و به اهتزاز درآوردن پرچم استفاده کنند و آنان را با مفهوم رنگ‌های سبز و سفید و قرمز آشنا کنند تا در همان سنین کم بدانند پشت این رنگ‌ها می‌تواند هویت آنها نهفته باشد.

دکتر فرش‌فروش با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری اولین جشنواره پرچم گفت: قدرت تاثیرگذاری این جشنواره‌ها را هم نباید دست کم گرفت؛ به‌شرطی که تمام عوامل اجرایی و برگزارکنندگان با برنامه‌ریزی درست برای رسیدن به هدف مشترک‌شان تلاش کنند.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک‌و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه پنج با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۳۲۰/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.