زاویه دید از تکنیک مهم‌تر است

۳۱فروردین۱۳،

دبیر بخش نقاشی کودک و نوجوان جشنواره پرچم:

پرچم تنها یک نماد ساده نیست بلکه نشان‌دهنده هویت آنان است و آموزش این موضوع به کودکان و نوجوان در ظرفیت و حوصله یک جشنواره نمی گنجد و نیازمند یک عزم ملی است.

به گزارش هنرآنلاین  اکرمی معتقد است تکنیک برای ما چندان مهم نیست؛ آنچه اهمیت دارد زاویه دید بچه‌هاست هرچند بچه‌ها، دید گرافیکی ندارند و نمی‌توانند به پرچم و رنگ‌های آن به شکل نمادین نگاه کنند.

 جمال‌الدین اکرمی(دبیر بخش نقاشی کودک و نوجوان اولین جشنواره پرچم) از شرکت دو گروه سنی کودک و نوجوان در کارگاه‌های آموزشی خبر داد و افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم سه کارگاه با حضور داوران جشنواره برگزار شود تا کودکان و نوجوانان تاریخچه پرچم، شاهنامه و اساطیر ایرانی که پرچم در آن نقش اساسی دارد را بشناسند و با کاربردها و طرح و رنگ‌ پرچم آشنا شوند. در این کارگاه‌ها کودکان و نوجوانان، موضوعاتی چون “پرچم و شادی‌ها”، “پرچم و مدرسه”، “پرچم در شهر”، “پرچم در مراسم رسمی” و “پرچم و افتخارات ملی” را به تصویر می‌کشند.

او هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان را معرفی پرچم به عنوان یک هویت و نه یک نشان دانست و افزود: گاه بچه‌ها بی آن که خود بدانند و بخواهند حرمت پرچم را نادیده می‌گیرند؛ برای مثال کلاس درس یا مدرسه خود را با پرچم‌های کاغذی آذین بسته‌اند؛ حالا جشن تمام شده و پرچم‌ زیر پای بچه‌هاست زیرا این ذهنیت در شکل آنان شکل نگرفته که پرچم تنها یک نماد ساده نیست بلکه نشان‌دهنده هویت آنان است و آموزش این موضوع به کودکان و نوجوان در ظرفیت و حوصله یک جشنواره نمی گنجد و نیازمند یک عزم ملی است.

اکرمی به شرایط راه‌یابی آثار به نمایشگاه در بخش نقاشی کودک و نوجوان اشاره و بیان کرد: سه کارگاه آموزشی چه برای کودکان و چه نوجوانان با حضور داوران این بخش برگزار می‌شود و آثاری به نمایشگاه راه پیدا می‌کنند که امتیاز بالاتری دریافت کنند.علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره از سراسر ایران می‌توانند نقاشی‌های خود را دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال کنند؛ ناگفته نماند که تکنیک برای ما چندان مهم نیست؛ آنچه اهمیت دارد زاویه دید بچه‌هاست هرچند بچه‌ها، دید گرافیکی ندارند و نمی‌توانند به پرچم و رنگ‌های آن به شکل نمادین نگاه کنند.

بخش نقاشی کودک و نوجوان اولین جشنواره پرچم را محمدعلی بنی اسدی، نادر فاطمی و مهناز واحدی داوری می‌کنند و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد همزمان با آزادی خرمشهر فرصت دار ند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۰۳۱۱۶۰ تماس و یا به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی parcham-farhangsara.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.