توجه به ساخت‌های فرهنگی راه گریز از بحران هویت

توجه به ساخت‌های فرهنگی راه گریز از بحران هویت

جام جم آنلاین: مدیر جشنواره پرچم با معرفی دبیر اجرایی این جشنواره گفت: پرداختن به زیرساخت های فرهنگی و فراهم آوردن بسترهای لازم برای شناخت و تقویت هویت ملی و دینی از مهمترین عناصر برای تقابل با تهاجم فرهنگی و گریز از بحران هویت است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، مدیر جشنواره «پرچم» گفت: برای رسیدن به یک هویت منسجم ایرانی ـ اسلامی باید فرهنگ مترقی اسلام و تاریخ غنی خود را بارها و بارها مرور کنیم، فرهنگی که با تعمیق در تاریخ سرزمینمان، ریشه هایش به تمدن عظیم اسلامی ما می رسد.

وی افزود: هویت و بازیابی و تقویت آن مسئله ای نیست که بشود با چند همایش و برگزاری مقطعی تعدادی نمایشگاه آن را حل کرد بلکه نیازمند تداوم و استمرار برنامه های هدفمند و جریان ساز در قالبی نو و فاخر با استفاده از ظرفیت های ویژه هنری است.

ناصر امین زاده اظهارداشت: پرداختن به زیرساخت های فرهنگی و فراهم آوردن بسترهای لازم برای شناخت و تقویت هویت ملی و دینی، مهمترین عنصری است که در این روزها می تواند به شهروندان و خصوصا جوانان بااستعداد و غیرتمند ما برای تقابل با تهاجم فرهنگی و گریز از بحران هویت کمک کند.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵، ضمن معرفی محسن یونسی به عنوان دبیر اجرایی جشنواره پرچم، گفت: با توجه به اهمیت پرچم به عنوان مهمترین نماد استقلال و حاکمیت کشور بر آن شدیم تا اولین دوره جشنواره پرچم را که به زودی فراخوان و آیین نامه های اجرایی آن منتشرمی شود را در سال جاری با هدف تحکیم وحدت ، تقویت ، همبستگی و انسجام ملی برگزار کنیم.

محسن یونسی فارغ التحصیل رشته نقاشی ، استاد دانشگاه و رییس مجتمع فرهنگی نور از سوی مدیر جشنواره به عنوان دبیر اجرایی اولین دوره جشنواره پرچم انتخاب شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.