پیام رهبرمعظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز

خبرگزاری آریا – حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز ، قرار گرفتن نماز در جایگاه شایسته خود را زمینه ساز رسیدن جامعه به نقطه مطلوب آرمانی اسلام دانستند و تأکید کردند : همه تلاش های فرهنگی، هنری و برنامه ریزی های آموزشی باید در راستای رونق روز افزون نماز در بین مردم به ویژه جوانان طراحی و اجرا شود .
به گزارش خبرگزاری آریا ، متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
امسال نیز شما مردان و زنان خداجوی و حقیقت نیوش ، با برگزاری این اجلاس، گام دیگری در راه وظیفه ی بزرگ اسلامی خویش یعنی اقامه ی نماز برداشته اید .
از همه ی دست اندرکاران بویژه از جناب حجت الاسلام آقای قرائتی ، روحانی مجاهد و صادق و ثابت قدم که استوانه ی اصلیِ این کار بزرگ است ، تشکر می کنم و پاداش الهی را برای ایشان و همکارانشان مسألت می نمایم .
با این همه باید اعتراف کنیم که هنوز مجموعه ی ما مسئولان نظام اسلامی وظیفه ی خود را در این باره به تمام و کمال ، ادا نکرده ایم. اهمیت نماز را باید به درستی فهمید . این که فرموده اند: اگر نماز در درگاه خداوند ، مقبول افتد دیگر خدمات و زحمات نیز پذیرفته شده و اگر نماز، مردود باشد هرچه جز آن نیز مردود گشته است ، حقیقتی بزرگ را به ما می نمایاند.
آن حقیقت این است که اگر در جامعه ی اسلامی نماز در جایگاه شایسته ی خود قرار گیرد ، همه ی تلاش های سازنده ی مادی و معنوی ، راه خود را به سمت و سوی آرمان ها می گشاید و جامعه را به نقطه ی مطلوب آرمانی اسلام می رساند ؛ و اگر از اهمیت نماز غفلت شود و نماز مورد بی اعتنایی قرار گیرد ، این مسیر به درستی طی نخواهد شد و تلاش ها و مجاهدت ها تأثیر لازم را در رساندن به قله یی که اسلام برای جامعه ی بشری ترسیم کرده است ،‌ نخواهد داشت .
این حقیقت ، به همه ی ما هشدار می دهد و وظیفه ای سنگین را به یاد ما می آورد.
تلاش های فرهنگی و هنری و برنامه ریزی های آموزشی و غیره، همه باید به گونه یی طراحی و اجرا شود که نماز ، با کیفیت مطلوب، روز به روز در میان مردم بویژه جوانان و نوجوانان رونق گیرد و همه به راستی از این چشمه ی پاکی و روشنی بهره مند گردند.
بی شک دستگاههای متعدد امور فرهنگی و آموزشی و صدا و سیما و دست اندرکاران اداره ی مساجد ، بیش از دیگران باید احساس مسئولیت کنند.
از خداوند متعال کمک بخواهید و دامن همت به کمر بزنید و حرکتی تازه در این راه آغاز کنید. خداوند یار و نگهدارتان.
سید علی خامنه ای ۱۳ شهریور
بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز، امروز با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در تالار انتظار شهر کرمانشاه گشایش یافت .
مراسم افتتاحیه این اجلاس با حضور حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش ، جمعی از ائمه جمعه و استانداران سراسر کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و صاحب نظران عرصه نماز آغاز شد .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.