پیشبینی ۹۰هزار پتابایتی حجم ترافیک شبکه موبایلی جهان در سال ۲۰۱۷

۲۳فروردین۱۳،

 

پیش‌بینی‌های تازه حاکی از آن است که ترافیک شبکه اطلاعاتی موبایلی تا سال ۲۰۱۷ به ۹۰ هزار پِتابایت(Petabyte) خواهد رسید که این رقم را می‌توان معادل ۴۲ کادریلیون(عدد یک با ۱۵ صفر در مقابل آن به توان ۲) توئیت انتشار یافته در شبکه اجتماعی توئیتر یا ۷ میلیارد فیلم سینمایی با کیفیت Blu-ray دانست.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گزارش مرکز تحقیقاتی Juniper همچنین اعلام کرده است تنها ۴۰ درصد اطلاعات ایجاد شده توسط دستگاه‌های موبایلی در سال ۲۰۱۷ میلادی به شبکه‌ها می‌رسند و مابقی در این دستگاه‌ها ذخیره می‌شوند. بخش اعظم ترافیک شبکه‌های اطلاعاتی موبایلی در آن زمان مربوط به شبکه‌های Wi-Fi می‌شود.
 
این گزارش همچنان نشان داده است که برخلاف سال ۲۰۱۲ که می‌شد آن را سال انقلاب شبکه‌های موبایلی برای شبکه‌های ۴G LTE دانست، اوپراتورها در سال ۲۰۱۷ همچنان روی تقویت فناوری‌های قبلی از جمله WiFi & Small cells برای بهبود شبکه ۴G تاکید می‌کنند.
 
در این گزارش آمده است که نوت‌بوک‌ها و دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی طی سال ۲۰۲۴ میلادی ۲۰ درصد ترافیک اطلاعاتی در شبکه‌های موبایلی را از آن خود می‌کنند. همچنین گفته شده است که آمریکای شمالی و اروپای غربی بیشترین سهم در افزایش ترافیک این شبکه‌ها را برعهده دارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.