پیشنهاد ادامه مسکن مهر با رویکرد تازه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر کشور با بیان اینکه تجربه خوبی در مسکن مهر وجود دارد که با رویکرد تازه می‌تواند ادامه یابد، گفت: توانایی ساخت یک میلیون مسکن مهر در سال وجود دارد

خبراقتصادی;مجید صف شکن با اشاره به وضعیت ساخت مسکن مهر و رویکرد تازه دولت یازدهم، اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در مسکن مهر رخ داد که یک طرح بسیار خوب است، اما چون به صورت آزمون و خطا بود صدماتی نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: در این طرح متولیان بسیاری تعریف شد و همین عامل مشکلاتی را به وجود آورد که تقابل ارکان ها در این بحث به صورت پنهان، اما مشهود بود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن مهر کشور با بیان اینکه انبوه سازان مدعی بودند که باید ساخت مسکن مهر را در دست بگیرند، گفت: انبوه سازان در زمان وزارت سعیدی کیا کنار رفتند و در دوره نیکزاد مجددا جذب شدند و بخش تعاون به صورت علنی از عرصه ساخت و ساز حذف شدند.

این فعال تعاونی ها با تأکید بر اینکه دولت تازه هنوز هیچ طرح و برنامه ای در خصوص مسکن مهر ارائه نکرده است و اعتقاد دارم چالش های این طرح بررسی و ارزیابی می گردد و پس از آن با رویکرد تازه ادامه خواهد یافت.

صف شکن با اشاره به اینکه هدف راه اندازی مسکن مهر برای قشر کم درآمد بود، تصریح کرد: این قشر عملاً وارد این طرح نشد، زیرا مشکل مالی داشتند و بعضی اشخاص توانمند مسکن ها را در دست گرفتند و مشکلات ساخت، طولانی شدن پروژه ها سبب شد، تا هزینه ساخت برای اشخاص کم درآمد افزایش یابد و انصرافی ها و متقاضیان جایگزین، بسیار شدند.

به گزارش فارس، وی یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر را فراهم کردن زیرساخت ها دانست و گفت: پیشنهادی مطرح شد که خدمات و زیرساخت ها از طریق تعاونی ها ایجاد شود تا مشکلات و تأمین اعتبار آن حل شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن مهر کشور بیان داشت: تغییرات اساسی در مسکن مهر رخ خواهد داد، اما باید منتظر ماند چه شرایطی حاکم می گردد.

وی تأکید کرد: پیش بینی می گردد با رونق بازار مسکن و تثبیت نرخ ارز شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم.

به گفته صف شکن در صورتی که مشکلات و نواقص کار حل شود، این پتانسیل و ظرفیت وجود دارد که سالی یک میلیون مسکن در کشور ایجاد شود که نیاز مسکن متقاضیان را پوشش می دهد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.