چرا باید از فلزات گرانبهای گوشی تلفن همراهتان فرار کنید

اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگران در تازهترین تحقیقات خود را به رابطه مستقیم بروز سکته مغزی به سبب نزدیک بودن مغز انسان به فلزات سنگین بکار رفته در گوشی تلفن همراه خبر دادند و به اشخاص پیشنهاد می‌کنند علاوه بر امواج مضر مواظب فلزات مضر گوشی‌های خود نیز باشند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان دریافته‌اند که وجود عناصر فلزی در ساختار داخلی تلفن‌های همراه می‌تواند ریسک ابتلا به سکته مغزی را تا ۲ برابر در اشخاص گسترش دهد.
 
گفتنی است :پزشکان دریافته‌اند میزان ابتلا به سکته مغزی در دهه اخیر به میزان ۲ برابر افزایش یافته است که می‌تواند به سبب وجود عناصر فلزی در ساختار تلفن‌های همراه باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی بیش از ۸۰۰۰ فرد بزرگسالان در مدت ۱۲ سال بر روی رده سنی ۱۸ الی ۷۴ ساله بدست آورده‌اند.

این تحقیق به اولین بررسی بر روی تاثیر مستقیم وجود فلزات برروی سکته مغزی در اشخاص است.
 
دانشمندان بویژه عنصر فلزی تنگستن را در ساختار تلفن‌های همراه عاملی برای ایجاد سکته مغزی در اشخاص معرفی کرده‌اند.

دانشمندان به ویژه دریافته‌اند که خطر ابتلا به بیماری سکته مغزی بویژه در اشخاص زیر ۵۰ سال در اثر مجاورت با فلز تنگستن به میزان بالایی افزایش یافته است.

در کنار تمامی عوامل ذکر شده، عدم ورزش، سیگار کشیدن، رژیم غذایی فاقد مواد غذایی پرارزش و نیز فشار خون بالا از جمله مواردی است که می‌تواند سبب تشدید خطر ابتلا به سکته مغزی در اشخاص شود.
 
پژوهشگران معتقدند؛ به ایجاد نوآوری در ساختار فیزیکی تلفن‌های همراه و کاهش استفاده از فلزات پرخطر در ساختار آنها می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.