چرا به شرکت‌های IT سهمی داده نشد؟

۱۸اردیبهشت،

dw-26.jpg

شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکنون نتوانسته‌انداز تسهیلات خاص شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری درحالی از ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر می‌دهد که تاکنون هیچ یک از شرکت‌های IT نتوانسته‌اند ازاین امکانات استفاده کنند.

مهلت ثبت‌نام در سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود اما فعالان فناوری اطلاعات به سبب شرایط خاص این ارزیابی نمی‌توانند از تسهیلات وعده داده شده استفاده کنند چراکه معتقدند این شرایط در لایه‌های پیچیده علمی و مالی، تناسبی با وضع فعلی این شرکت‌ها ندارد. با این حال معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنان تمام شرکت‌های دانش بنیان را برای ثبت‌نام و دریافت تسهیلات دعوت می‌کند.

بهناز آریا – رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران – با بیان این مطالب و با تاکید بر اینکه شرکت‌های ICT عملا از دریافت تسهیلات فوق محروم می باشند، گفت:« با اینکه قرار است شرکت‌های خصوصی از این امکانات استفاده کنند اما متاسفانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان نماینده بخش خصوصی فاوا، هیچ نقشی در تهیه این آئین‌نامه و شرایط مذکور نداشت؛ بنابراین نباید انتظار داشت شرایط مطابق با وضعیت فعلی شرکت‌های دانش‌بنیان ICT باشد.»

آریا به بعضی الزامات عنوان شده در آئین‌نامه شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد شرکت‌های خصوصی هیچ یک نمی‌توانند به راحتی از این تسهیلات بهره‌مند شوند چراکه سازوکار احراز صلاحیت درنهایت تسهیلات را روانه نهادهای دولتی می‌کند؛ درحالیکه این امکانات تنها مختص شرکت‌های خصوصی است.

به گفته این عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، درحال حاضر تنها شرکت‌های نرم‌افزاری به عنوان گروه شرکت‌های دانش‌بنیان ICT در سامانه ثبت‌نام معرفی شده‌اند درحالی‌که گستره فعالیت‌های دانش‌محور در این حوزه وسیع بوده و کلیه رسته‌های فاوا را در برمی‌گیرد.

براساس اعلام معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری طی چند سال قبل بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است؛ از این رو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان بزرگترین تشکل مردمی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در تلاش است تا از طریق ارتباط با این معاونت، راه را برای ارائه این امکانات به صنف خود باز کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.