چربی خونتان را درمان کنید

اردیبهشت ۱۴۰۳

اغلب اشخاص چربی خون بالایی دارند اما برای پایین آوردن آن به سراغ عادت های قدیمی مثل خوردن آبلیمو و آبغوره می روند، اما پزشکان و متخصصان تغذیه چقدر با این روش ها موافقند؟ آیا این روش ها را می توان جایگزین دارو درمانی کرد.

دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برای پایین آوردن فشار خون از روش های سنتی باید استفاده کرد، یا داروهای رایج بستگی به وضعیت فرد دارد.

وی با بیان اینکه پزشک باید تری گلیسرید و کلسترول فرد را بررسی کند گفت: اگر کلسترول خون بالای ۴۰۰ باشد قطعا شخص باید از داروهای شیمیایی استفاده  کند.

وی افزود: اگر تری گلیسرید و کلسترول زیر ۳۵۰ باشد می توانیم از رژیم غذایی،‌ورزش و داروهای گیاهی استفاده کنیم.

دکتر فرحبخش در پاسخ به این سوال که بهترین روش گیاه درمانی چیست گفت: سبزیجات که در راس آنها شوید است که هم بصورت خود سبزی و هم بصورت قرص آن مصرف می گردد بر کاهش تری گلیسرید و چربی خون اثر دارد.

وی افزود: باید دقت داشت تا در مصرف قرص آن بسیاره روی نشود، که در این صورت کل چربی بدن حتی چربی های مفیدی که در مغز و پشت چشم وجود دارد را آب می کند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: به شرط آنکه شخص بقیه عادت های غذایی اش را تغییر دهد، چربی های اشباع غذایی اش را پاییین بیاورد و تمایل به پیاده روی و فعالیت فیزیکی داشته باشد این بیماری می تواند برطرف شود./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.