لیست خریدی مناسب جهت افراد دارای چربی خون بالا یا تری گلیسرید بالا

گردآوری توسط گروه سلامت ممتازنیوز

اگر چربی خونتان و به طور ویژه تری گلیسرید خونتان بالاست میتوانید با افزودن این چند ماده مفید غذایی به کاهش دادن تری گلیسرید خونتان کمک کنید .

۱ – ماهی سالمون

چربی خون بالا

اثبات شده است مقادیر بالای پروتیین و اسید چرب امگا ۳ در این ماهی سبب پایین آمدن میزان تری گلیسرید خون شما و نیز مبارزه با احساس گرسنگی خواهد شد . سعی کنید در طول هفته دوبار و هر دفعه حدود ۱۰۰ گرم از این ماده غذایی پر ارزش را مصرف نمایید . چنانچه به خود ماهی دسترسی ندارید میتوانید از سالمون کنسرو شده استفاده نمایید که البته حاوی مواد نگه دارنده زیادی است .

۲ – لوبیا

چربی خون بالا

سرشار از فیبر هستند و به همین دلیل میتوانند هضم غذاها را در سیستم گوارشی شما کند نمایند و احساس گرسنگی دیرتر به سراغتان خواهد آمد . در بین لوبیا ها ، لوبیا سیاه بالاترین میزان فیبر را دارد . می توانید نصف فنجان لوبیا را به همراه سالاد و یا غذای خود میل نمایید .

۳ – میوه های تازه

چربی خون بالا

مطالعات جدید ثابت نموده اند که بالا بودن میزان میوه های تازه در رژیم غذایی شما با پایین آمدن میزان تری گلیسرید خونتان رابطه مستقیم دارد. میوه هایی نظیر هندوانه و سیب سرشار از فیبر ، ویتامین و مواد معدنی ایست که بدن شما برای احساس سیرشدن به آن ها نیاز دارد. سالاد میوه را جایگزین نوشابه ها و شربت ها و شیرینی هایی کنید که جهت برطرف کردن هوس خود به شیرینی جات می خورید .

۴ – انگور

چربی خون بالا

این میوه اگرچه شیرینی بالایی دارد ولی مطالعات نشان داده اند که حاوی ترکیباتی است که در رژیم روزانه شما می توانند عملکردی مشابه داروهای کاهنده تری گلیسرید داشته باشند . روزانه یک خوشه متوسط انگور (هر نوعی ) را به عنوان اسنک استفاده کنید .

۵ – روغن زیتون

چربی خون بالا

اگرچه کالری آن مشابه سایر روغن هاست ولی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب غیر اشباع می تواند به پایین آمدن تری گلیسرید خون شما کمک کند . سعی کنید روغن زیتون را جایگزین کره ، مارگارین و سایر روغن هایی که روزانه در طبخ غذا استفاده می کنید ، نمایید  .روزانه یک قاشق غذا خوری به شاداب ماندن و سالم ماندن شما کمک بسیاری خواهد کرد و البته حواستان به کالری آن نیز باشد .

۶ – اسفناج

چربی خون بالا

منبعی غنی از آلفا لیپوییک اسید می باشد که میتواند به خوبی تری گلیسرید خونتان را کاهش دهد . غنی از فیبر ودارای کالری پایینی است و به همین دلیل بهترین گزینه برای مبارزه با اشتهای سیری ناپذیر و کاهش سایز کمر شماست . میتوانید به عنوان اسنک و همراه با کمی روغن زیتون میل نمایید .

منبع : وب سایت دکتر باقری

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


تغذیه سالم Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.