چه کسانی نمی توانند تا آخر عمر لب به باقلا بزنند

اردیبهشت ۱۴۰۳

افرادی که به بیماری فاویسم مبتلا می باشند به هیچ وجه نمی توانند از باقلا استفاده کنند چرا که با بسیاری از مشکلات مواجه می شوند.

 مرتضی صفوی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو باگروه علمی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از سبزیجات مفید که باقلا نام دارد و دارای پروتئین  گیاهی بسیار است که بایستی مصرف باقلا برای تمامی اشخاص به جز اشخاصی که دچار حساسیت می شوند در برنامه غذایشان گنجانده شود.

 وی افزود: بعضی از اشخاص که بیشترین حساسیت  را از خود  نشان می دهند اشخاص مبتلا به بیماری فاوسیم است که بایستی مصرف باقلا را به حداقل برسانند چرا که در صورت استفاده فرد به دل دردهای شدید دچار می گردد.

 وی عنوان کرد: بیماری فاویسم اغلب در مردان دیده می گردد که به سبب کمبود  یکی از آنزیم های  گلبول  قرمز ایجاد می گردد و بیماری فاوسیم یک بیماری ارثی خونی است.

وی در ادامه گفت: اشخاصی که به سبزیجات حساسیت ندارند بهتر است روزانه حدود ۴۰۰ گرم میوه و سبزی استفاده  کنند چرا که اگر اشخاص از سبزیجات استفاده نکنند به یبوست و کمبود ویتامین و املاح دچار می گردد.

 وی اذعان داشت: اشخاص در صورت استفاده از سبزیجات بایستی در شستن نهایت دقت را داشته باشند و از مایع  ظرفشویی استفاده کنند چرا که آلودگی و میکروب سبزی ها را از بین می برد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.