کاهش بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌ساز/ یک جراحی گوش و این همه هیاهو/ تداوم گرانی خودرو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کاهش بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌ساز، اعلام تداوم گرانی خودرو، صادرات ۵۸ هزار دستگاه خودرو توسط گروه خودروسازی سایپا در سال ۹۳ و سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان سیستان و بلوچستان از جمله مهم‌ترین خبرها این هفته صنعت بود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین خبرها حوزه صنعت از ۲۳ تا ۲۸ فروردین ماه به شرح زیر است:

کاهش بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌ساز

محمدرضا نجفی‌منش دیبر انجمن قطعه‌سازان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌ساز در حال کاهش است، گفت: به عنوان مثال گروه خودروسازی سایپا، مطالبات بیش از چهار ماه خود را پرداخت کرده است.

عراق میزبان بیش از ۲۶ هزار خودرو سایپا

احمد اسماعیلی قائم‌مقام معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: برنامه صادرات سایپا در سال ۹۳، ارسال ۵۸ هزار دستگاه خودرو در گروه X100  و X200 (تیبا و پراید) است.

 وی ادامه داد: ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به بازار عراق صادر شده که از این تعداد ۱۵ هزار دستگاه به صورت تولیدی (CKD) و ۱۱ هزار دستگاه به صورت ارسالی (CBU) است. 
 
اسماعیلی همچنین به بازارهای فروش دیگر سایپا نیز اشاره کرد و گفت: صادرات سایپا در دو منطقه یکی آسیا و اروپا که به این منطقه ۳۵ هزار دستگاه خودرو صادر و ۲۳ هزار دستگاه دیگر به منطقه دیگر یعنی آمریکای لاتین و آفریقا صادر می‌شود. 

سفر وزیر صنعت به استان سیستان و بلوچستان

این هفته محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه با هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

در این سفر نعمت‌زاده ضمن بادید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی زاهدان و واحد ریسندگی و بافندگی زابل، گفت: به دنبال اخذ شرایط ویژه برای رفع مشکلات صنعتگران منطقه سیستان هستیم.
 
همچنین وی از انجام گسترده تر مطالعات اکتشافی و زمین شناسی به منظور شناسایی ذخائر غنی معدنی استان سیستان و بلوچستان خبرداد.

بازار خودرو جولانگاه شبه قطعه‌سازان
/ گرانی خودرو ادامه خواهد داشت

بهرام شهریاری کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، قیمت خودرو نمی تواند ثابت بماند، اظهار داشت: زمانی که پارامترهایی همچون سوخت و مزد کارگران قرار است با افزایش مواجه شود پس قاعدتا نمی توان انتظار کاهش قیمت را در این بازار داشت.
 
وی با تاکید بر اینکه باید شرایط قبل و بار مالی خودروسازان جبران شود تا تولید تبدیل به ثروت شود، اظهار داشت: افزایش تیراژ تولید زمانی در قیمت تمام شده اثربخش خواهد بود که میزان آن نسبت به سالهای قبل فراتر رود.

شهریاری همچنین به ورود “شبه قطعه‌سازان” به بازار خودرو و واردات قطعات خارجی، بخصوص چینی اشاره کرد که سبب افزایش واسطه‌گری‌ها در بازار خودرو شده است.

یک جراحی گوش و این همه هیاهو

به گزارش ممتاز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این هفته خبری مبنی بر عمل جراحی گوش مزیر صنعت انتشار یافت که هیاهوی بسیاری را ایجاد کرد.

برخی از رسانه‌ها با دامن زدن به این موضوع آن را یک عمل پیچیده عنوان و اعلام کردند بحث‌هایی در مورد احتمال خروج وی از وزارت صنعت و انتخاب یک شخص تازه به عنوان صنعت مطرح است و حتی جایگزین نیز برای وی معرفی نمودند!

اما ساعاتی بعد خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی با تکذیب این خبر آن را تنها یک بازی رسانه‌ای عنوان کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.