کاهش وابستگی به نفت یکی از ویژگی مهم لایحه بودجه سال ۹۳

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نایب رئیس کمیسیون انرژی گفت: در بودجه امسال که از سوی دولت به مجلس ارائه شده کاهش وابستگی به نفت مورد توجه قرار گرفته است.

“علی مروی” نماینده مردم نیشابور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره کاهش وابستگی بودجه به نفت در لایحه بودجه سال ۹۳، گفت: در سال‌های گذشته وابستگی به نفت بالا بود از این رو تورم رشد قابل توجهی داشت و صادرات غیرنفتی کم بود.  
وی افزود: از سال گذشته که دولت لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرد رویکرد جدیدی در کاهش وابستگی بودجه به نفت لحاظ شد که قابل تقدیر بود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال جاری که از سوی دولت یازدهم نیز پیشنهاد شده کاهش وابستگی به نفت نیز مورد توجه قرار گرفته است، در بودجه سال جاری ۱۴ و نیم درصد از درآمد نفتی به نفت اختصاص می‌یابد، ۲۶ درصد به صندوق توسعه ملی می‌رود و ۲ درصد درآمد فروش نفت در مناطق نفت خیز هزینه می‌شود.

مروی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم زمینه‌های عملی کاهش وابستگی بودجه به نفت را فراهم کنیم، باید مولفه‌هایی مانند افزایش پایه‌های مالیاتی، و همچنین افزایش صادرات نفتی مورد تأکید قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در پایان خاطرنشان کرد: ایران کشوری نفت‌خیز است و از آنجایی که نفت یک انرژی فسیلی پایان پذیر است، لذا باید زمینه عملیاتی کاهش وابستگی بودجه سالیانه به نفت در هر سال نسبت به سال پیش با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.