کرسی آزاد اندیشی یک ضرورت برای تولید فکر در دانشگاه است

۳ م دیماه ،

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید به مرکز تولید فکر و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها تبدیل شوند.

 صمد بهنام در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اظهارداشت: کرسی‌های آزاد اندیشی در واقع مکانی برای تولید علم و دانش است که باید به صورت فراگیر و گسترده در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به معنای حرکت سیاسی نیست، بلکه باید سبب تحول و پیشرفت در علوم به وی‍ژه علوم انسانی شود.

این فعال دانشجویی رویکرد برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را یک رویکرد علمی دانست و تصریح کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی باید با رویکرد علمی توسط اساتید و دانشجویان در رشته‌های مختلف و به شکل آزاد و حتی بدون هیچگونه تعصبی برگزار شود.

بهنام در ادامه تاکید کرد: کرسی‌های آزاداندیشی باید به مرکز تولید فکر و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها تبدیل شوند.

 دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به عدم تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای نحوه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود اینکه مقام معظم رهبری بارها بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید داشته‌اند ولی به صورت یک گفتمان و روش علمی مناسب در دانشگاه‌ها تبدیل نشده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.