کشف “معدن مولیبدن” با ذخیره بیش از ۲۱ میلیون تن در کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر کل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت از کشف معدن مولیبدن با ذخیره ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن با عیار میانگین ۶ و هفت دهم گرم در تن در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسدالله کشاورز گفت: این معدن توسط بخش خصوصی و با انجام عملیات اکتشاف سیستماتیک کشف شده است و یکی از مهمترین معادن کشور در این نوع ماده معدنی خواهد بود. مولیبدن در صنایع مختلف از جمله آهن و فولاد کاربرد دارد.

کشاورز تصریح کرد: با توجه به هدف گذاری انجام شده در برنامه پنجم توسعه، صدور یک هزار و ۷۲۳ فقره پروانه اکتشاف و ۹۱۷ فقره گواهینامه کشف در سال ۹۱ پیش بینی شده بود که به ترتیب یک هزار و ۶۸۵ فقره پروانه اکتشاف و گواهینامه کشف محقق شده و ذخیره ای حدود یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تن به ذخایر کشور افزوده است.

کشاورز ادامه داد: همچنین مطابق اهداف برنامه پنجم، در سال ۹۲ صدور یک هزار و ۸۵۹ فقره پروانه اکتشاف و یک هزار و ۱۰۷ فقره گواهینامه کشف پیش بینی شده ، که در پنج ماه اول سال جاری ۷۳۳ فقره پروانه اکتشاف و ۳۱۵ فقره گواهینامه کشف با ذخیره ای معادل یک میلیارد و ۴۷۰ میلیارد تن صادر شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.