بهره برداری از۱۹″معدن” در خراسان رضوی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

۱۹ معدن با ۱۰۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این تعداد معدن با ۴۲۳ میلیون تن ذخیره مواد معدنی از ابتدای امسال تاکنون در این استان به بهره‌برداری رسیده است .

راضیه علیرضایی ا افزود: این معادن شامل بنتونیت، تراورتن، خاک صنعتی، سنگ آهک، سنگ آهن، شن و ماسه، گچ، منگنز، مرمر و مرمریت  است.

وی میزان استخراج سالانه این معادن را ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: گروه معدنی این معادن شامل سنگ تزئینی، مصالح ساختمانی و فلزی است که در شهرهای بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، زاوه، سبزوار، فریمان، گناباد، مشهد و نیشابور قرار دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : با بهره برداری از این معادن برای ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

 علیرضایی افزود: با بهره برداری از معادن جدید شمار معادن استان به ۷۴۸ معدن با ذخیره قطعی سه میلیارد و ۴۲۳ میلیون تن رسید.

او خام فروشی برخی مواد معدنی، نبود صنایع فرآوری کافی و معدنکاری سنتی را از مشکلات بخش معدن خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: اکنون بسیاری از طرحهای سرمایه گذاری استان به سمت مناطق کمتر توسعه یافته سوق پیدا کرده که به علت جهت گیری توسعه صنایع معدنی در استان است.
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.