کشف گونه های تازه حیوانی و جانوری

۱۰م دیماه ،

براساس تحقیقات گونه های تازه گیاهی و جانوری که امسال کشف شده اند تعدادشان بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی ، گونه های تازه حیوانی کشف شدند.

بر اساس این گزارش، یک میمون با یال معرفی شد، یک باکتری برای اولین بار با ساختار  کلسیمی چیز شبیه به استخوان کشف شد ،کوچکترین موجود پرنده ، یک اسفنج به شکل چنگ ، یک عنکبوت غار دزد  نیز کشف شدند.

بر این اساس در پایان سال ۲۰۱۲ زیست شناسان  شرح کشف ۱۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ گونه تازه در این سال را ارائه می دهند.

از تمام موارد ارائه شده مهم تر و یکی از قابل توجه ترین شرح ها مربوط به درختچه خاردار آفریقای جنوبی مربوط به گونه بادمجان است.کشف یک گیاه تازه، قارچ و یا جلبک که نام آن ها به زبان لاتین وجود دارد نام علمی بعضی از این گیاهان هنوز هم در آمریکای لاتین وجود دارد، اما با آغاز سال تازه گیاه شناسان می توانند خلاصه کشفیات خود را به دو صورت لاتین و انگلیسی منتشر کنند .

توصیف حیوانات از سوی کمیسیون بین المللی نامگذاری جانور شناسی مطرح شد این تغییرات شدید و رشد گونه های کشف شده بهت و حیرت دانشمندان را که در حال توصیف این گونه ها بودند را برانگیخت و تعداد کشف گونه های تازه را بسیار کمتر از گونه های کشف نشده تخمین زده اند.

محققان شرح داده اند که تاکنون حدود ۱٫۹ میلیون گونه زنده ( با شمارش ها و آرکی) کشف شده است اما یک تخمین تازه رقم ۶٫۸ میلیون را برای کشف ها را پیش بینی می کند.
در این جریان دانشمندان معتقدند که ممکن است بعضی از گونه ها چندین سال پس از انقراضشان کشف شوند یعنی این زمان حدود ۱۶۵۳ سال طول می کشد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.