گونه‌های جانوری جزایر اقیانوس آرام به فهرست قرمز IUCN افزوده شدند

http://media.isna.ir/content/great-barrier-reef.jpg/6

دیده بان حقوق حیوانات: اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در بیانیه جدیدی اعلام کرد که چندین گونه جانوری بومی جزایر اقیانوس آرام به تازه‌ترین «فهرست قرمز گونه‌های در معرض انقراض این اتحادیه» افزوده شدند.

به گزارش سرویس محیط‌ زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه تاکید شد که اطلاعات جدید درباره ماهی‌های آب شیرین جزایر اقیانوس آرام، حلزون‌های خشکی‌زی و خزندگان این منطقه، بخشی از تازه‌ترین‌ داده‌های افزوده به فهرست قرمز به روز شده این اتحادیه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، اطلاع جدید در فهرست قرمز IUCN نشان می‌دهد که ۳۲ درصد از گونه‌های بومی جزایر اقیانوس آرام در معرض خطر انقراض هستند.

به گفته فعالان محیط‌ زیستی، گردآوری و انتشار این اطلاعات، نقطه عطف مهمی در جهت درک چالش‌های موجود بر سر راه کنترل بقای گونه‌های گیاهی و جانوری در جزایر اقیانوس آرام است.

هلن پیپارد، رییس «برنامه حفاظت از گونه‌ها» در دفتر منطقه‌ای مطالعات اقیانوسی IUCN در «سووا فیجی» تاکید کرد که جزایر اقیانوس آرام زیستگاه طیف متنوعی از گونه‌های خشکی‌زی و آبزی هستند که بسیاری از آنها در هیچ نقطه دیگری از سیاره زمین یافت نمی‌شوند.

وی افزود: به منظور حفاظت و مراقبت از این گونه‌ها که وجود و بقای آنها برای سلامت، فرهنگ و معاش جزیره‌نشینان حیاتی است، دستیابی به اطلاعات و دانش دقیق‌تر و مناسب‌تر درباره این گونه‌ها ضرورت دارد.

در این مطالعه که یکی از فراگیرترین تحقیقات زیست‌محیطی در منطقه اقیانوس آرام به شمار می‌آید، یک تیم کارشناسی به ارزیابی دقیق ۱۶۷ گونه ماهی آب شیرین، ۱۶۶گونه حلزون خشکی‌زی و ۱۵۷ خزنده باهدف گنجاندن گونه‌های در معرض خطر در فهرست قرمز IUCN پرداختند.

یافته‌های حاصل از این مطالعات در یک گزارش منطقه‌ای منتشر خواهد شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.