کلاهبرداری کارت‌به‌کارت رایج‌ترین شیوه کلاهبرداران

کلاهبرداری کارت‌به‌کارت رایج‌ترین شیوه کلاهبرداران

کلاهبرداری کارت‌به‌کارت رایج‌ترین شیوه کلاهبرداران

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک گفت: کلاهبرداری کارت‌به‌کارت به عنوان رایج‌ترین شیوه برای فریب و خالی کردن حساب عابر بانک و اینترنتی هم‌وطنان است.

به گزارش راسخون، حمید ملایی امروز در گفت وگو با  فارس در شهربابک اظهار داشت: کلاهبرداری کارت‌به‌کارت به عنوان رایج‌ترین شیوه برای فریب و خالی کردن حساب عابر بانک و اینترنتی هم‌وطنان است.

ملایی ادامه داد: کلاهبرداران با معرفی خود در قالب کارمند اوپراتور تلفن همراه و با بیان اینکه شما برنده ۱۰ میلیون ریال جایزه شده‌اید، شماره کارت عابر بانک را درخواست می‌کنند تا به ظاهر پول به حساب واریز شود، اما با این ترفند حساب عابر بانک فرد را خالی می‌کنند.

وی افزود: در ادامه فرد کلاهبردار با اعمال شیوه‌های متقلبانه صاحب حساب را به پای دستگاه عابر بانک کشانده و با اعلام اینکه دارای حساب ارزی است از وی می‌خواهند زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهد.

ملایی بیان داشت: فرد کلاهبردار با سوء استفاده از عدم تسلط و آشنایی صاحب حساب به زبان انگلیسی با شگرد خاصی رمز اینترنتی حساب بانکی وی را گرفته و موجب درخواست انتقال مبلغی به حسابی می‌شود که کلاهبردار کد آن را معرفی می‌کند.

وی از مردم خواست که به هیچ عنوان به اینگونه تماس‌ها اعتنایی نکرده و توجه داشته باشند برای واریز وجه به حساب عابر بانک نیازی به کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست.

ملایی ابراز داشت: عنوان این موضوع که “در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده” صرفا شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی کردن حساب عابر بانک و تحصیل رمز اینترنتی شهروندان استفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک تصریح کرد: اینکه اینگونه افراد بیشتر از شماره‌های اعتباری برای تماس استفاده می‌کنند، شهروندان در پاسخگویی به این شماره‌ها بیشتر دقت کنند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.