کنگره تحریم​های ایران را به تعویق بیاندازد؛ نباید به ایران پیام متناقض بدهیم

مذاکره کننده ارشدآمریکا:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در مسئله هسته‌ای در نشستی با کمیته روابط خارجی سنا گفت که اکنون وظیفه ایران است که برنامه و طرحی معتبر بر روی میز مذاکرات هسته‌ای در ژنو بیاورد.

انتخاب نوشت: وی در ادامه از کنگره خواست که تحریم‌ها را به تعویق بیاندازند تا او و همتایانش در ۱+۵ پیشنهادات وزیر خارجه ایران را در مذاکرات ژنو بشنوند. ما در دوره‌ای کوتاه مدت متوجه خواهیم شد که ایران جدیت دارد یا نه. تا سخنان و پیشنهادات ایران را نشنویم، ایده و طرحمان را بر روی میز نمی‌گذاریم.

این مذاکره کننده ارشد دولت اوباما تاکید کرد که آمریکا به نوبه خود از هرگونه اقدام ناپخته‌ای که می‌تواند به راه‌حل دیپلماتیک ضربه بزند پرهیز کند.

شرمن در ادامه گزارشی از نشست ۱+۵ ارائه اداد و گفت محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران سخنان جدی به زبان آورد و گفت که ایران به دنبال سلاح‌ هسته‌ای نیست و دلایل خود را مطرح کرد. آمریکا هم روشن ساخت که درحالی که از این اظهارات ما استقبال می‌کنیم اما آن را کافی نمی‌دانیم و ایران باید در عمل نشان دهد و اقدام به اعتمادسازی بکند.

وی با اشاره به تحریم‌های ایران افزود: ضروری است که در طول این مدت کاری نکنیم که به ایرانی‌ها پیامی متناقض دهیم. البته برای ایرانی‌ها زمان تعیین می‌کنیم اگر انجام نشد، تحریم‌ها باز می‌گردند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.