دولت ایران برای لغو تحریم‌های آمریکا باید با کنگره این کشور مذاکره کند

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: دولت یازدهم برای لغو تحریم‌ها باید علاوه بر مذاکره با دولت آمریکا با کنگره این کشور هم مذاکره کند تا بتواند گام‌های بهتری در زمینه رفع تحریم‌ها بردارد.

“فؤاد ایزدی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: بیشتر تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران توسط کنگره این کشور به قانون تبدیل شده و ساختار سیاسی آمریکا به رئیس‌جمهوری اجازه نمی‌دهد قوانینی که توسط کنگره گذاشته می‌شود را بردارد.

وی تصریح کرد: در تعدادی از قوانین آمریکا این بند وجود دارد که رئیس‌جمهوری می‌تواند برای شش ماه اجرای قانون تصویب شده  را به تعویق بیندازد، اما در نهایت دولت موظف است که این قوانین را اجرا کند.

این کارشناس مسائل آمریکا اظهار داشت: سبب اصلی تحریم‌های ایران کنگره آمریکا است و نباید تصور کرد در صورت توافق با دولت این کشور تحریم‌ها برداشته می‌شود، چرا که رئیس‌جمهوری ایالات متحده فقط می‌تواند اجرای تحریم‌ها را به تعویق بیندازد.

وی بیان داشت: درخواست‌‌های آمریکا مبنی بر عدم غنی‌سازی، اوج خواسته‌های آنان از ایران است، چراکه ایالات متحده هنوز حق غنی‌سازی را برای ایران به رسمیت نمی‌شناسد.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم برای لغو تحریم‌ها باید علاوه بر مذاکره با دولت آمریکا با کنگره این کشور هم مذاکره کند تا بتواند گام‌های بهتری در زمینه رفع تحریم‌ها بردارد.
   

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.