کواترو پورته تازه سلاح لوکس ایتالیایی

این خبر امروز ۵ شنبه ۱۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

مازراتی بصورت رسمی از مدل ۲۰۲۴ کواتروپورته رونمایی نمود. سدان لوکسی که پرچمدار و الگوی اتومبیلهای تولیدی این سازنده ایتالیایی خواهد بود.

مازراتی کواتروپورته 2014

مازراتی کواتروپورته ۲۰۲۴

کواتروپورته تازه که ششمین نسل از این سدان محسوب می گردد با نمایی تکامل یافته اما کاملا وفادار به چهارچوب طرحهای مازراتی به نظر می رسد. طراحی خارجی تکامل یافته و در جهتی طرحهای پیشی است اما در طراحی داخل کابین تغییرات بسیار بیشتری دیده می گردد. صفحات نمایشگر لمسی بزرگ و طراحی لوکس داخلی در کنار چهره مردانه بدنه، عناصری می باشند که احساس تازه و لذت از تجمل و متمایز بودن را به خوبی القا می نمایند.

این خودرو نسبت به نسل پیشین خود سبکتر و کشیده تر است. طول ماشین حدود ۵٫۲ متر است که ۱۴٫۸ سانتی متر کشیده تر شده است اما استفاده از ساختار فولاد مونوکوک در شاسی، وزن خودرو را ۵۰ کیلوگرم کاهش داده تا با وزنی معادل ۱۹۴۰ کیلوگرم، اندکی بهبود را به نمایش بگذارد. بعلاوه نباید از قطعات آلومینیومی تازه در بدنه خودرو نیز غافل بود. افزایش فاصله بین دو محور سبب شده تا فضا و جای پای سرنشینان، بهبود قابل ملاحظه ای را نشان دهد.

2014 Maserati Quattroporte

۲۰۲۴ Maserati Quattroporte

مدلهای اولیه کواتروپورته بصورت دیفرانسیل عقب به بازار می آیند. اما یک سال بعد این خودرو بصورت دو دیفرانسیل نیز قابل ابتیاع خواهد بود.

2014 maserati quattroporte interior

۲۰۲۴ maserati quattroporte interior

در ابتدای ورود به بازار مدلهای تازه، موتور V8 فراری که بروزرسانی شده و با حجم ۴٫۷ لیتر قادر به تولید نیروی ۵۳۰ اسب بخار است، وظیفه به حرکت درآوردن آن را بر عهده می گیرد. همین موتور در مدلهای فعلی تنها ۴۵۳ اسب بخار نیروو تولید می نماید. گیربکس نیز از نوع اتوماتیک ZF خواهد بود. انتظار می رود مصرف سوخت و تولید CO2 نیز کاهش یابد. بعلاوه موتورهای V6 و V8 بنزینی سوپرشارژر و دیزلی به تدریج و در آینده برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود.

new maserati quattroporte engine

new maserati quattroporte engine

رقیب مستقیم کواتروپورته را باید پورشه پانامرا دانست که با وجود کیفیت بالا و مهندسی آلمانی، جلوی طراحی با پرستیژ مازراتی زانو می زند. مدلهای ۲۰۱۲ کواتروپورته حدود ۱۲۰ هزار دلار و در ایران بین ۷۷۰ تا ۸۴۰ میلیون تومان به فروش می رسند و شاید این مدل در وقت ورود قیمتی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد.

new maserati quattroporte interior

new maserati quattroporte interior

قرار است مازراتی از کواتروپورته تازه در نمایشگاه دیترویت در ژانویه ۲۰۲۴ بصورت رسمی پرده برداری کند. مازراتی قصد دارد با تولید سدان گیبلی (Ghibli) به مصاف سدانهای ارزانتر بازار نظیر کلاس E مرسدس بنز نیز برود و حتی تولید SUV لوانته (Levante) نیز به این کمپانی برای رسیدن به هدف تولید ۵۰ هزار دستگاه خودرو سالانه تا سال ۲۰۲۴ کمک خواهد نمود.

2014 Maserati Quattroporte

۲۰۲۴ Maserati Quattroporte

مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.