بازگشت آئودی کواترو در ۲۰۲۴

۲۷خردادماه،

بازگشت آئودی کواترو در ۲۰۲۴

Bookmark and Share

بیش از سی سال بعد از عرضه اولین مدل کواترو، آئودی در فکر ساخت مدل تازهی از این خودروی کلاسیک است. 

هفته‌نامه انگلیسی اتوکار خبر داده این مدل تازه حدود دو ماه دیگر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد و چند ماه بعد در سال تازه میلادی به بازار عرضه می‌شود. 

آئودی می‌گوید این خودرو هیجان‌انگیزترین مدل این کارخانه در سال‌های اخیر خواهد بود. هدف آئودی ساخت خودرویی است که یادآور افتخارات مدل کواترو باشد که برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ ساخته شد و به سرعت جای خود را در بین بهترین خودروهای جهان پیدا کرد. 

بازگشت آئودی کواترو در ۲۰۲۴

کواتروی تازه بالاتر از همه مدل‌های کنونی آئودی قرار می‌گیرد و به عنوان یک «سوپر کوپه» قیمتی حدود دویست هزار دلار فروخته خواهد شد. آئودی این مدل را در خط تولید بخش کواترو در نکارسیوم در آلمان تولید خواهد کرد. 

ایده ساخت مدل امروزی کواترو برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ مطرح شد. در حالی که جگوار، ب ام و و مرسدس بنز بر تعداد مدل‌های دو دیفرانسیل خود اضافه می‌کردند، آئودی با نمایش کانسپتی به نام کواترو  در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۱ به نوعی پیشینه خود را در ساخت مدل‌های دو دیفرانسل به رخ کشید. {+}

هنوز معلوم نیست مدلی که آئودی در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد کرد، مدلی براساس همین کانسپت است یا نه، اما مدیران اینگلوشتات (محل دفتر مرکزی آئودی) به هفته نامه اتوکار گفته‌اند تمرکز آئودی در نمایشگاه فرانکفورت بر خودروهای دو دیفرانسیل و سابقه آئودی در ساخت این مدل‌ها است. 

بازگشت آئودی کواترو در ۲۰۲۴

جزییات فنی بسیار اندکی از کواتروی تازه انتشار یافته است اما تصور می‌شود آئودی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، این مدل را براساس پلتفرم تغییر داده شده ام‌ال‌بی خود بسازد که در حال حاضر مدل ای۵ بر روی آن ساخته می‌شود. 

با چنین پلتفرمی به نظر می‌رسد جثه ماشین از کانسپت سال ۲۰۱۱ کمی بزرگ‌تر شود و فضای داخل آن بیشتر باشد. به جای موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندری که در کانسپت استفاده شده بود، آئودی در فکر یک موتور چهار لیتری هشت سیلندر است. در نتیجه قدرت موتور از ۴۰۸ اسب بخار به بیش از ۶۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت. گفته می‌شود شتاب صفر تا صد کیلومتر خودرو با این موتور کمتر از چهار ثانیه باشد و حداکثر سرعتش به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۴ | آئودی | کواترو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۶/۱۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.