کومیته تیمی ایران از ترکیه شکست خورد/ مبارزه با الجزایر برای کسب نشان برنز

۰۳م آذر ،

2[12].jpg

تیم ملی کاراته ایران در بخش کومیته تیمی با شکست از ترکیه از راهیابی به دیدار فینال مسابقات جهانی بازماند و باید روز یکشنبه برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از فرانسه، تیم ملی ایران در پنجمین مبارزه خود در مسابقات جهانی با شکست ۲ بر یک از ترکیه از راهیابی به دیدار فینال بازماند و برای کسب مدال برنز باید روز یکشنبه به مصاف تیم الجزایر برود.

ذبیح الله پورشیب در مبارزه اول در وقت قانونی به تساوی صفر بر صفر دست یافت. حریف ترکیه ای بهترین کاراته کای ترک‌ها در این دوره از مسابقات بود که به فینال وزن ۸۴+ کیلوگرم هم صعود کرده است. پورشیب در بخش انفرادی در مبارزه نیمه نهایی مقابل این حریف ترکیه ای با نتیجه ۶ بر۴ شکست خورده و از راهیابی به فینال بازمانده بود.

مبارزه دوم بین مازیار الهامی، کاپیتان ایران و حریف ترک هم برنده ای نداشت و صفر بر صفر به پایان رسید.

در مبارزه سوم سعید فرخی، که مدال برنز مسابقات جهانی در وزن ۷۵- کیلوگرم را در کارنامه دارد، به میدان رفت. در این مبارزه هم به مانند دو مبارزه قبلی به سبب حساسیت بالا هر دو کاراته کا با احتیاط مبارزه کردند و در حالی که یک دقیقه و ۴۰ ثانیه قبل بود فرخی یک ضربه دو امتیازی وارد کرد و پیش افتاد. این مبارزه همین طور ادامه یافت، در حالی که داوران دو اخطار گرفتن حریف را به او دادند و شرایط سخت شد و در نهایت هم این مبارزه با همین نتیجه به پایان رسید.

در مبارزه چهارم هم ابراهیم حسن بیگی نماینده ایران بود. حسن بیگی در این دوره از رقابتها همه حریفان را شکست داده بود. در این مبارزه در حالی که ۴۵ ثانیه قبل بود حسن بیگی سه امتیاز از دست داد. بعد از آن هم یک امیتاز دیگر از دست داد تا کار سخت تر شود. حریف ترکیه ای با انجام حملات بیشتر یک امتیاز دیگر هم کسب کرد تا ۵ بر صفر پیش بیفتد.

حسن بیگی حملاتش را بیشتر کرد و سرانجام توانست سه امتیاز پیاپی کسب کند که با عقب کشیدن حریف ترکیه ای و دفاع او کار به ثانیه های پایانی کشید. در حالی که ۴۵ ثانیه به پایان مانده بود حسن بیگی یک امتیاز دیگر کسب کرد تا فاصله به حداقل برسد. این مبارزه به همین شکل ادامه یافت و حملات او دیگر امتیازی در بر نداشت و مبارزه با نتیجه ۵ بر ۴ به پایان رسید.

در مبارزه پنجم و نهایی علی فداکار، نماینده ایران بود. او که در کومیته انفرادی حذف شده بود با انگیزه بسیاری به میدان رفت و امتیاز اول را کسب کرد که حریف ترکیه ای بلافاصله جبران کرد و کار را به تساوی کشاند. در ادامه این حریف ترک بود که دو امتیاز پیاپی را کسب کرد تا فداکار ۳ بر یک عقب بیفتد. این مبارزه بسیار آرام در حال سپری شدن بود که فداکار در ثانیه های آخر یک ضربه سه امتیازی خورد تا فاصله بیشتر شود. در ۳ ثانیه پایانی فداکار سه امتیاز گرفت تا این مبارزه با نتیجه ۷ بر ۴ به سود حریف ترک به پایان برسد.

بدین ترتیب تیم ایران با نتیجه ۲ بریک مغلوب ترکیه شد.

ملی پوشان کومیته ایران در دور اول ماداگاسکار، در دور دوم عربستان، در دور سوم اسلونی و در دور چهارم صربستان قهرمان دوره قبل جهان و مدافع عنوان قهرمانی را شکست داده بودند.

تیم ایران اگر به دیدار فینال راه می یافت برای اولین بار بود که به دیدار فینال صعود می‌کرد.

تیم ترکیه ساعت ۱۲ یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف تیم فرانسه می‌رود.

بهترین مقام کومیته تیمی ایران در ادوار قبل به مدال برنز سال ۲۰۰۲ اسپانیا بازمی گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.